نبرد غول های سوپرلوکس؛ نقد و آنالیز 4 شاسی بلند فوق لوکس 2022

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، SUV و کراس اوورهای رنگارنگ، چنان گرداگرد ما را احاطه نموده اند که چه بخواهیم و نخواهیم، در ده سال آینده بخش اعظمی از خودروهای جاده را تشکیل می دهند. وقتی که تویوتای یاریس و کرولا هم مجهز به کفش های کوهنوردی می شوند، دیگر باید انتظار این را داشته باشیم که 80% خودروهای جاده ای و شهری تبدیل به کراس اوورهای رنگارنگ، یا شاسی بلندهای پهن پیکر شوند.

نبرد غول های سوپرلوکس؛ نقد و آنالیز 4 شاسی بلند فوق لوکس 2022

اما همانطوری که خودروهای خزنده ای مانند سوپر اسپرت ها، بخش داغ، دیدنی و شنیدنی بازار در شاسی کوتاه ها به حساب می آیند، در قسمت دیگر بازار هم خودروهای لاکچری و سوپر اس یووی ها هستند که هواداران ویژه خود را دارند و جالبی کار اینجاست که علیرغم فضای بیشتر، قیمت کمتری هم نسبت به سوپر اسپورت های پر خرج دارند و بعلاوه، به عنوان یک خودروی روزمره هم می توان از آ ن ها استفاده کرد.

در ابتدای مطلب باید بگویم که ما همچنان چشم به راه شاسی بلند شرکت فراری هستیم، بعلاوه خودروی پورشه کاین توربو GT هم به علت استایلی که گرد پیری برروی آن نشسته در این مطلب نیامده است، اما به تازگی شرکت آستون مارتین بریتانیا خودرویی را تحت نام DBX 707 روانه بازار نموده که رکوردهای جدیدی را جابه جا نموده است.

پیش از آنالیز این تازه وارد بریتانیایی نیم نگاهی به رقبای این خودرو خواهیم انداخت، سپس مشخصات آستون را آنالیز می کنیم. اما قبل از هرچیز، اگر فکر می کنید که این خودروها را می توانید سفارش دهید، باید خودتان را برای پرداخت مبلغی معادل 250 تا 350 هزار دلار آمریکا آماده کنید.

1 - رولزرویس کالینان (Rolls Royce Cullinan)

اگر می خواهید هرآنچه را که می خواهید فکر کنید خود را در جهانیی از آپشن ها غرق کنید و از نوع پوشش چرم گرفته تا جنس تریم های داخل داشبورد و نورپردازی ستاره ای در سقف، همه چیز مختص خود و با ذائقه و سلیقه اختصاصی خودتان هماهنگ باشد، شما باید رولزرویس کالینان را انتخاب کنید! اگر می خواهید جاده های بیرون شهری بدون اینکه آب در داخل شکمتان تکان بخورد را طی کنید و در اقیانوسی از راحتی، بی صدایی و رفاه به سر ببرید، باز هم چاره ای جز انتخاب جناب رولزرویس نخواهید داشت.

اما همانطوری که تمام این خواسته ها رویایی هستند، به همان اندازه هم از جیب مبارکتان کنتور خواهد انداخت. شروع قیمت کالینان از 335 هزار دلار شروع می گردد و این قیمت حتی می تواند یه 1 میلیون دلار در گونه های ضد گلوله آن هم پیش برود.

قبلی 1 از 2 بعدی

این خودرو مجهز به یک موتور 12 سیلندر خورجینی است که به مدد دو توربوشارژ خود، توانایی فراوری 563 اسب بخار را داشته و طی زمان 4.5 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و بیشینه سرعت آن هم به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این خودرو به نوعی ورژن شاسی بلند رولزرویس فانتوم است، به همین جهت مانند فانتوم درب های عقب آن برعکس باز می گردد. از نظر استایل این خودرو چیز اغوا کننده ای برای جوانان ندارد، پس اگر زیر 35 سال هستید، خواهشاً راهتان را کج نموده و به سراغ خودروهای اسپرت تری بروید که از رانندگی آن هم لذت ببرید، چونکه به صورت سنتی اگر مالک یک رولزرویس چهار درب هستید، باید یک راننده ماهر هم استخدام کنید. تجربه شخصی بنده این است که گول تصاویر و سادگی این خودرو را نخورید، اگر از نزدیک رولزرویس را دیدار کنید متوجه خواهید شد که عظمت و وقار آن با هیچ خودرویی قابل مثال زدن نیست.

قبلی 1 از 2 بعدی

البته فضای داخلی آن هم تماماً بوی کیفیت، گرانی و لوکس بودن را می دهد که معمولاً مورد سلیقه پول دارهای میانه سال است که می خواهند در طول راه از نوشیدنی خود لذت ببرند، سیگار برگ هاوانا بکشند و از شنیدن موسیقی کلاسیک به اوج برسند.

2 - بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga)

اگر رولزرویس را یک اثر هنری کلاسیک فرض کنیم، بنتلی نوع مدرن شده و آوانتگارد آن هنر به شمار میرود. در واقع، بنتلی بنتایگا ورژن کاربردی و مِلو شده رولزرویس است. اینجا دیگر می توانید عذر راننده را بخواهید، آستین ها را بالا بزنید و با پلیور با نقوش لوزی شکل مخصوص مسابقات گلف، پشت فرمان این خودرو نشسته، و از قدرت و اسپورت بودن بنتلی خود لذت ببرید.

این خودرو به مدد یک موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 4 لیتر که به دو سیستم توربوشارژ نیز مجهز است، توانایی فراوری 542 اسب بخار را دارد و شما را طی زمان 3.8 ثانیه به سرعت 100 کلیومتر در ساعت خواهد رساند. بیشینه سرعت این غول چهار چرخ هم 306 کیلومتر در ساعت است.

از نظر استایل بنتایگا ورژن شاسی بلند بنتلی فلاینگ اسپر به شمار میرود. پیش از هر چیز چراغ های بیضی چهارگانه جلوی آن که با ترکیب کریستال های سوارسکی ساخته شده است، با برش های الماسی شکل خود به چشم می آیند، بعلاوه شبکه مش جلو گلریل آن که ترکیب ویژه ای از نوار های زنجیری شکل به هم پیوسته است، با کروم کاری اعلایی که بارها و بارها پالیش شده است شما را مجذوب خود خواهد نمود.

با این حال، اصل داستان این است که حجم ها علاوه بر سادگی ذاتی خود، دارای پیچیدگی هایی است که نحوه به هم رسیدن سطوح آن، شما را به تفکر کردن وامی دارد. فضای داخلی آن هم اگر از رولزرویس بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. ترکیبی از بازی چرم های طبیعی دست دوز با قطعات کرومی که بر روی آبکاری و کروم کاری آن ها هیچ کم و کاستی ای نگذاشته اند.

برای خریدن بنلتی بنتایگا، شما باید 245 هزار دلار از پس انداز خود را خرج کنید که این رقم با سفارشی سازی آن بیشتر هم خواهد شد.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/02/Bentley.mp4

جدیدترین آگهی های خودروهای وارداتی

3 - لامبورگینی اوروس (Lamborghini Urus)

شرکت ایتالیایی لامبورگینی با ارائه مدل اوروس خود، استانداردهای زیبایی شناسی در خودروهای SUV را تغییر داد. هیچوقت نمی توانستیم به راحتی تصور کنیم که فرم های مثلثی و برش های الماسی شکل آوانتادور چگونه می خواهد روی پیکره یک خودروی شاسی بلند نمود پیدا کنید، تا زمانی که اوروس پا به میدان گذاشت. این خودرو به هر ترتیبی که شده، دل شما را بدست خواهد آورد.

چراغ های ایگرگ شکل کشیده، جلو پنجره باریک، شیشه های خوابیده و گلگیرهای ورم نموده که همچون بمب افکن استیلت با ترکیبی از مثلث های زیبا ساخته شده است، تماماً مواردی است که نمونه آن را در خودروهای دیگر نخواهید یافت.

این خودرو با یک موتور توین توربوی 4 لیتری هشت سیلندر، توانایی فراوری 641 اسب بخار را دارد که می تواند اوروس را طی زمانی معادل 3.6 ثانیه به سرعت 100 کلیومتر رسانده و نهایتاً به سرعت 305 کیلومتر در ساعت برساند.

هنگامی که شما وارد این خودرو می شوید، کاملاً با یک فضای متفاوت نسبت به رقبا روبرو خواهید شد. مهندسان ایتالیایی در اینجا واقعاً کم کاری ننموده اند و ترکیب هیجان انگیزی از اهرم ها، دکمه ها و کلیدهایی را تعبیه نموده اند که پیشتر از این ممکن بود در فیلم های فضایی یا کنترلر هواپیماهای جنگنده دیده باشید. ترکیبی از عناصری که هرکدام در حجم های شش ضلعی قرار می گیرند، فضای اسپرتی و ماجراجویانه ای را درخود ادغام نموده و تفاوت هنر ایتالیایی را به رخ انگلیسی ها می کشد.

قیمت لامبورگینی اوروس در بازار بین المللی از 218 هزار دلار شروع شده که پایین تر از هوراکان است.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/02/Lamborghini.mp4

4 - آستون مارتین DBX707

فرزند تازه متولد شده شرکت بریتانیایی آستون مارتین تحت نام دی بی ایکس 707 است که فریادی است بلند در جواب خودروهای رقیب، و در همین شروع کار هم حریف می طلبد. آستون مارتین همیشه با ارائه خودروهای لوکس و اسپرت معروفیتی جهانی یافته است که این معروفیت بیشتر در استفاده از این برند، به عنوان خودروی سازمانی مامور مخفی ام ای 6، همان جیمزباند که به عنوان یک اسلحه مخفی بوده، نمود داشته است. این بار هم سلیقه خاص پسندان را مورد هدف قرار داده و با ارائه این خودروی اسپرت و شاسی بلند، سعی داشته که کلکسیونر خودروهای استون مارتین را مخاطب خود قرار دهد.

استون مارتین DBX707 به عنوان قوی ترین خودروی اس یو وی جهان شناخته می گردد که به مدد یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری توین توربو، توانایی فراوری 697 اسب بخار را دارد. این خودرو بعلاوه طی زمان 3.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و بیشینه سرعت آن چیزی معادل 310 کیلومتر در ساعت است که تا همینجا رکورددار تمامی شاسی بلندهای موجود در بازار است.

از نظر استایل این خودرو ادامه راه خودروهای DB آستون مارتین را می رود. به عبارتی، گریل کلاسیک آستون مارتین با ابعادی بزرگتر از پیش به همراه خطوط افقی کرومی که در بالای آن چراغ های همیشگی آستون مارتین قرار دارند. بعلاوه، وجود انبوهی از ورودی و خروجی های هوا، باله هایی که این خودرو را نسبت به بقیه خودروهای SUV متمایز نموده، اما بیشترین چیزی که در این خودرو خودنمایی می نماید، چراغ های عقب در پشت آن است که شبیه شاخ بوفالو و یا سیبیل پوآرو تنیده شده و در شب به گونه ای امضای آستون مارتین به شمار میرود.

فضای داخلی این خودرو هم ترکیبی از چرم های طبیعی با دوخت هایی درشت به رنگ سفید است که تا جایی که توانسته سعی نموده که حس و حال بریتانیایی خود را در یک پکیج ارائه کند، اما تا اینجای کار، حداقل از دید بنده آن را نمی توان رقیب لامبورگینی اورورس دانست.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/02/Aston-Martin.mp4

شرکت آستون مارتین قیمت DBX707 را 232 هزار دلار برای نمونه پایه اعلام نموده که احتمالاً در بهار سال میلادی پیش رو، در دسترس خواهد بود.

در خاتمه شما بگویید که اگر با بودجه 250 تا 350 هزار دلار، قصد خرید یک شاسی بلند سوپر لاکچری را داشتید، انتخاب تان کدام خودرو یا خودروی دیگری بود؟ نظرات خودر را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

جدیدترین آگهی های خودروهای وارداتی
منبع: بلاگ دیوار

به "نبرد غول های سوپرلوکس؛ نقد و آنالیز 4 شاسی بلند فوق لوکس 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد غول های سوپرلوکس؛ نقد و آنالیز 4 شاسی بلند فوق لوکس 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید