می آید، نمی آید، شاید آمده باشد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، میان این همه تشتت و موازی کاری، حرف راست و درست کدام است. آیا واقعا غروب شنبه مربی ایتالیایی از روی نیمکت استقلال، تیمش را مقابل شاهین بوشهر رهبری خواهد نمود؟

می آید، نمی آید، شاید آمده باشد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: از ساعت 17:30 شنبه آخرین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در استادیوم آزادی بین استقلال و شاهین بوشهر برگزار خواهد شد؛ مسابقه ای که در ادامه بی نظمی های اخیر فوتبال ایران هم روز و هم ساعتش تغییر کرد اما مهم ترین مساله اش چیز دیگری است؛ این که آیا بالاخره آندره آ استراماچونی به ایران برمی گردد و روی نیمکت آبی ها می نشیند یا نه. حالا حدود یک هفته از توفان خبری بزرگ فوتبال ایران و خروج شبانگاهی استراماچونی از ایران می گذرد و رهاورد این داستان، غیر از دو امتیاز سوخته بازی با پیکان، سردرگمی محض طرفداران در میان انبوهی از خبرهای ضدونقیض بوده است. اصلا انگار خبرگزاری های ایران و ایتالیا همزمان عزم شان را جزم نموده اند که با اعصاب و روان آبی ها بازی نمایند. یک رسانه از بازگشت قطعی استرا خبر می دهد، رسانه ای دیگر شانس ادامه همکاری مربی ایتالیایی با استقلال را اندک توصیف می نماید و رسانه سوم از شروط جدید اقتصادی ماچونی برای آشتی سخن می گوید. دست کم تا عصر آدینه هیچ نقطه شفاف و روشنی در این ماجرا وجود نداشت و کسی نمی توانست تشخیص بدهد میان این همه تشتت و موازی کاری، حرف راست و درست کدام است. آیا واقعا غروب شنبه مربی ایتالیایی از روی نیمکت استقلال، تیمش را مقابل شاهین بوشهر رهبری خواهد نمود؟

کدام را باور کنیم؟

شاید الان که شما این مطلب را می خوانید استراماچونی به ایران بازگشته باشد اما حداقل تا زمان تنظیم این مطلب نه تنها تکلیف این داستان معین نبود، بلکه افق چندان روشنی هم در موردش وجود نداشت. به عنوان مثال روزنامه معتبر گاتزتا دلواسپورت ایتالیا روز آدینه در گزارشی به نقل از استراماچونی نوشت: با وجود مسائل زیادی که با باشگاه استقلال دارم، عاشق این تیم و طرفدارانش هستم. مایلم کارم را دوباره با استقلال برای کسب عنوان قهرمانی از سر بگیرم. امیدوارم به زودی به ایران بازگردم تا رقابت برای قهرمانی را با استقلال آغاز کنم. در همین حال یک خبرگزاری داخلی به نقل از مازیار ناظمی، مسئول روابط عمومی وزارت ورزش نوشت: از ساعتی که معین شد استراماچونی قراردادش را فسخ نموده بنا به دستور وزیر ورزش وارد موضوع شدیم و یاری کردیم. به دلیل تحریم های ظالمانه، پول سرمربی استقلال 4 بار به حسابش واریز شد اما برگشت خورد. آقای خلیل زاده پول را به صورت نقدی به ترکیه برد تا به وسیله سفارت ایتالیا به حساب استراماچونی واریز گردد. سفیر ایتالیا با استراماچونی صحبت کرد تا حسابی در ایتالیا باز کند. مبلغ واریزی 108 هزار و 500 یورو بود اما استراماچونی 50-40 هزار یورو بیشتر خواسته است که این کار هم انجام می گردد. فکر نمی کنم در حوزه اقتصادی دیگر مسئله ای وجود داشته باشد. دیروز هم اسماعیل خلیل زاده، سرپرست موقت استقلال در یک برنامه تلویزیونی جدیدترین خبر (البته تا آن لحظه!) را به این توضیح گفت: در این چند روز کار بسیار سخت و پیچیده ای داشتیم و به یاری سرکنسول ایران در ترکیه و معاون سیاسی وزارت امور خارجه و پیگیری شدید مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش که 10 دقیقه به 10 دقیقه پیگیر بودند، 108 هزار یورو پول را به سفارت ایران در ایتالیا انتقال دادیم. استراماچونی نیز حساب جدیدی باز نموده، اما گفته که مبلغ طلب او 160 هزار یورو است، به همین دلیل قرار شد چکی از سفارت ایران در ایتالیا بگیرد تا پس از آن به ایران بیاید. سرکنسول ایران در ترکیه پول را به سفارت ایران در ایتالیا انتقال داده است. سفارتخانه ها قبول نموده اند که پول انتقال داده گردد. ان شاءالله امشب اتفاق قشنگی می افتد. امروز و در بازی با شاهین معین می گردد به قول آقای خلیل زاده آن اتفاق قشنگ اتفاق افتاده یا نه!

لطمه ای که استقلال خورد

فارغ از این که استراما عصر شنبه روی نیمکت خواهد بود یا نه، تردیدی نیست که استقلال در این مدت از مجموعه اتفاقاتی که رخ داد لطمات زیادی خورد. این تیم علاوه بر توقف برابر پیکان، در طول چند روز گذشته هم تمرینات نامنظمی را برگزار کرد؛ تمریناتی بدون دستور فنی دقیق و با غیبت های عجیب چند مهره اصلی. به علاوه بعضی پیشکسوتان استقلال هم که البته حسن نیت داشتند، با حضور گسترده و پررنگ در تمرینات به عامل بی نظمی تبدیل شدند. استقلال تا فرا رسیدن تعطیلات بین دو نیم فصل، دو بازی خانگی با شاهین و ماشین سازی دارد و با فولاد هم باید در اهواز مصاف بدهد. آنها دوم دی هم بازی مهم حذفی با سپاهان را دارند؛ آن چه نشان می دهد این روزها به شدت به تمرین و تمرکز احتیاج داشتند، اما...

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "می آید، نمی آید، شاید آمده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می آید، نمی آید، شاید آمده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید