بازسازی بناهای تاریخی قلب تپنده قره باغ

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، در شوشا، شهر نمادین قره باغ که از اشغال ارمنستان آزاد شده، بنا های تاریخی زیادی وجود دارد. بعضی از این سازه ها در دوره اشغال آسیب دیدند و بعضی دیگر به طور کامل تخریب شدند.

بازسازی بناهای تاریخی قلب تپنده قره باغ

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، در حالی که عملیات بازسازی در شهر شوشا به سرعت ادامه دارد، راه ها و زیرساخت های شهر نیز در حال نوسازی هستند.

از جمله بنا های تاریخی شوشا که با طبیعت و میراث فرهنگی خود حائز اهمیت است و از آن به عنوان قلب تپنده قره باغ یاد می گردد. بناها، مساجد و قلعه های قدیمی زیادی در این شهر وجود دارد.

شوشا علاوه بر میراث فرهنگی و تاریخی، با هوای پاک و طبیعت خود نیز خودنمایی می نماید. این شهر که در ارتفاع 1403 متری از سطح دریا ساخته شده است به علت آب معدنی آن به نام Turşsu تورش سو نیز شناخته می گردد.

شوشا که به علت موقعیت جغرافیایی حاکم بر منطقه و بعلاوه یکی از نماد های تاریخ و فرهنگ آذربایجان از اهمیت راهبردی برخوردار است، در 8 می 1992 به وسیله نیرو های ارمنی اشغال شد. ارتش آذربایجان در 8 نوامبر 2020 شوش را از اشغال آزاد کرد.

پس از پیروزی، شوشا با حکم الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در تاریخ 7 می 2021 به عنوان مرکز فرهنگی آذربایجان معرفی گردید.

منبع: فرارو

به "بازسازی بناهای تاریخی قلب تپنده قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بناهای تاریخی قلب تپنده قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید