لامبورگینی Lanzador الکتریکی با 1341 اسب بخار قدرت معرفی گردید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، لامبورگینی Lanzador الکتریکی به عنوان یک خودرو مفهومی با 1341 اسب بخار قدرت معرفی گردید. لامبورگینی خاطرنشان کرد که نمونه تولیدی این خودرو برقی در سال 2028 به بازار می آید که مستقیماً با فراری پروسانگوئه وارد رقابت خواهد شد.

لامبورگینی Lanzador الکتریکی با 1341 اسب بخار قدرت معرفی گردید

بیت ران - محمد فتح اللهی: همه ما لامبورگینی را با موتورهای V12 می شناسیم. این برند ایتالیایی تاریخچه ای غنی از خودروهای اسپرت دوازده سیلندر دارد. اما با رونمایی از کانسپت لامبورگینی Lanzador به نظر می رسد آینده این برند را هم خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد.

لامبورگینی لانزادور 2+2 فقط یک تمرین طراحی نیست. بلکه نگاهی زودهنگام به اولین خودروی الکتریکی این خودروساز است که در سال 2028 به عنوان یک رقیب جدی برای سایر خودروهای الکتریکی گرانقیمت، وارد بازار می گردد.

لانزادور با خودروهای مانند فراری Purosangue و رولزرویس Spectre رقابت خواهد نمود. به همین علت باید عملکردی شبیه به عملکرد فراری Purosangue و ظاهر و ابعاد مجذوب نماینده رولزرویس Spectre را در یک پکیج داشته باشد.

قدرت شگفت انگیز 1341 اسب بخاری Lanzador

طراحی جسورانه، کابین آینده نگرانه و به ویژه قدرت شگفت انگیز 1341 اسب بخاری تضمین می نماید که این خودرو، حتی با نبود موتور V12 هم یک لامبورگینی با اصالت می تواند باشد.

لامبورگینی Lanzador یک کانسپت است. به همین علت جزئیات دقیق زیادی از پیشرانه الکتریکی در زیر پوست جسورانه این خودرو وجود ندارد. لامبورگینی می گوید که Lanzador دارای دو موتور برقی با خروجی فوق العاده بالا خواهد بود که نیرو را به تمام چرخ های این خودرو منتقل خواهد نمود.

این موتورها به وسیله یک باتری با عملکرد بالا که بعلاوه محدوده پیمایش طولانی را تضمین می نمایند تغذیه می شوند. اما تأکید می کنیم که جزئیات درباره عملکرد این خودرو مفهومی محدود هستند.

با این حال، لامبورگینی به یک عدد قابل توجه اعتراف می نماید: لانزادور دارای یک مگاوات قدرت خواهد بود. یعنی تعداد اسب بخار خروجی موتورهای برقی این خودرو چهار رقمی است.

آیرودینامیک فعال در لامبورگینی Lanzador

لانزادور از سیستم Aerodinamica Lamborghini Attiva استفاده می نماید که شامل اسپویلرهای متحرک، تیغه های جانبی در عقب و دیفیوزر بزرگ است.

این سیستم به Lanzador یاری می نماید که با کنترل تیغه های فعال (در اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب) با کمترین مصرف انرژی ممکن به حرکت خود ادامه دهد.

سیستم تعلیق فعال نیز در لامبورگینی Lanzador حضور دارد. این سیستم از یاری های بادی، دمپرهای تطبیقی و چرخ های فرمان پذیر در محور عقب تشکیل شده است.

به غیر از این، سیستم توزیع دقیق گشتاور به پخش کردن قدرت به موتورهای جلو و عقب یاری می نماید. این سامانه علاوه بر ارسال قدرت به محور جلو و عقب، نیرو موتورهای الکتریکی را به سمت راست و چپ خودرو هم تنظیم می نماید تا Lanzador در زمان عبور از پیچ ها، تعادل بهتری داشته باشد.

لباس گاوبازها برای لامبورگینی Lanzador

لانزادور نسبت به لامبورگینی های موجود تناسبات منحصربه فردی دارد. این خودرو عناصر فوق العاده خاص مدل Revuelto و همه کاره بودن Urus را در یک ترکیب خاص ارائه می نماید.

این کار با افزایش فاصله این خودرو از سطح زمین آغاز می گردد و کاربری خودرو را در جاده های ناهموار (یا مسیرهای ورودی به کافی شاپ) بهبود می بخشد.

با این حال، احتمالاً باید به نسبت های تازه در این خودرو عادت کرد. به عنوان یک فرم تازه در خط فراوری محصولات لامبورگینی، لانزادور کمی بلند و ناپیوسته به نظر می رسد.

باید به این نکته توجه داشت که رنگ سیاه زیر بدنه هم به کاهش ارتفاع دیداری این خودرو یاری می نماید. یعنی اگر به قسمت های آبی نگاه کنید، سایه یک هایپرکار را خواهید دید.

ارتفاع لانزادور حدود 10 سانتیمتر پایین تر از Urus است. گویی لامبورگینی خطوط Revuelto را ساده تر و مدرن تر کرد. با این حال Lanzador را شاید حتی بتوان مجذوب نماینده تر از Revuelto دانست که دارای خطوط بی شماری در بدنه خود است. احتمالاً لامبورگینی های بعدی هم از همین سبک طراحی تازه در Lanzador استفاده خواهند کرد.

با وجود تناسبات تازه و شکل مدرن شده اش، لامبورگینی Lanzador هنوز هم دارای چندین نشانه طراحی مخصوص لامبورگینی است. قوس های هندسی Marcello Gandini (طراح افسانه ای خودروهای لامبورگینی) بر روی چرخ ها (مانند Countach) و نمای جانبی با شکل حرف Y که یادآور ورودی هوا یک لامبورگینی موتور میانی است را می توان به وضوح دید.

سقف، با وجود ابعاد و میزان کافی برای سرنشینان عقب، همچنان از المان های یک لامبرگینی کوپه بهره مند است. در آخر می توان به چراغ های شش گانه لامبورگینی Lanzador اشاره نمود که شباهت بسیار زیادی به Murcielago و Sian دارد.

فضای داخلی فضایی لامبورگینی Lanzador

برای افرادی که تمایل به تماشا درب های دراماتیک لامبورگینی را دارند، Lanzador خبر بدی دارد. در این خودروهای از درب های بازشونده رو به بالا خبری نیست و درب های آن به صورت سنتی باز می شوند.

درب های بسیار بزرگ Lanzador، دسترسی به فضای داخلی این خودرو کوپه مانند را آسان تر می نمایند. صندلی های عقب در این خودرو مفهومی قابل تنظیم است و راننده و سرنشین کناری هم با یک المان Y شکل شناور بسیار مدرن از هم جدا شدند.

یک نمایشگر لمسی در مقابل سرنشین کناری وجود دارد که به وسیله آن می توان به بخش تفریح خودرو دسترسی داشت. یک کلاستر دیجیتالی هم روبروی راننده است که سنت لامبورگینی را حفظ نموده است. یعنی حتی عقربه ها هم به شکل ساعت 6 در آن قرار گرفتند. درست مانند لامبورگینی های V12.

نکته قابل توجه در درون لامبورگینی Lanzador این است که در آن خبری از مانیتورهای لمسی نیست. در عوض، کابین آن مملو از دکمه های مختلف است که حس رانندگی با یک لامبورگینی اصیل را تقویت کند. حتی کلید استارت افسانه ای خودروهای لامبورگینی هم در همان جای همیشگی اش واقع شده است.

پوشش های دوست دار محیط زیست

کابین این خودرو بعلاوه مملو از مواد دوستدار محیط زیست است. طبق اظهارات لامبورگینی پوشش صندلی های پشمی Merino از پشم گوسفندان استرالیایی که هر سال کوتاه می شوند درست شده است که کاملاً تتازهپذیر هستند. اگرچه شاید بعضی از مدافعان حقوق حیوانات ممکن است بیان نمایند که گوسفندان فقط به علت خریداری به وسیله انسان ها احتیاج به اصلاح پشم دارند!

دوخت داشبورد پشمی، پنل درب ها و روکش صندلی ها از نخ هایی هستند که از نایلون بازیافتی فراوری شده اند. بعلاوه فوم صندلی از پلاستیک بازیافتی فراوری شد که برای کاهش ضایعات فراوری آن از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده شد.

لامبورگینی بعلاوه از چرم دباغی پایدار به صورت بسیار زیادی در کابین این خودرو استفاده کرد که با استفاده از آب به جای مانده از فراوری روغن زیتون پردازش شدند.

آب به جای مانده از فراوری روغن زیتون به علت اسیدیته بالا و اثر سمی گیاهی، باید در تاسیسات فاضلاب تصفیه گردد. اما می توان از آن به جای مواد شیمیایی برای فراوری چرم های دباغی هم استفاده کرد. گفتنی است که کشور ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه فراوری روغن زیتون است.

حرکت به سمت خودروهای پاک

لامبورگینی Lanzador آخرین مدرکی است که نشان می دهد صفات تازه کربن زدایی به این شرکت هم رسیدند. لامبورگینی رویه تازه فراوری خودروهای خود را Direzione Cor Tauri (حرکت به سمت ثور) می نامد.

درخشان ترین ستاره در صورت فلکی ثور (Cor Tauri) است که در لاتین به معنای قلب گاو نر است. لامبورگینی به Cor Tauri به عنوان نمادی رویایی اشاره می نماید که ردپای کربن در محصولات آن را کاهش خواهد داد. لامبورگینی باور دارد که این کار روح گاو نر محصولات این برند را که فروچیو لامبورگینی خلق نموده بود، از بین نمی برد.

تمام خودروهای لامبورگینی تا خاتمه سال 2024 به نحوی برقی خواهند شد. لامبورگینی Lanzador هم در سال 2028 به عنوان چهارمین مدل در خط فراوری این خودروساز (و اولین خودروی برقی آن) وارد بازار خواهد شد.

Lanzador با تعییناتی نزدیک به این مدل مفهومی در نزدیکی مقر این شرکت در SantAgata Bolognese فراوری خواهد شد. این خودروساز ایتالیایی در حال برنامه ریزی برای استخدام کارمندان اضافی برای پشتیبانی از توسعه و فراوری خطوط تازه خودروهای EV است.

قیمت نهایی لامبورگینی Lanzador هنوز تعیین نیست. اما با توجه به آنکه ارزانترین لامبورگینی اکنون قیمتی بیش از 200 هزار دلار دارد و مدل Revuelto کمتر از 600 هزار دلار نیست، نباید انتظار داشت که Lanzador خودرو ارزانی باشد.

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار وبلاگ آموزشی و فنی چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

بادی کیت لاماری ایما X فابریک است یا در تهران فراوری می گردد؟ / ماجرای انتشار یک فیلم

ورود 5 هزار دستگاه خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر کشور

جزئیات آیین نامه واردات خودرو دست دوم اعلام شد

منبع: بیت ران

به "لامبورگینی Lanzador الکتریکی با 1341 اسب بخار قدرت معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبورگینی Lanzador الکتریکی با 1341 اسب بخار قدرت معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید