طرز استفاده از ماسک ورقه ای

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در پی راهی برای داشتن پوستی صاف، درخشان و شاداب هستید، ماسک های ورقه ای می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند؛ اما برای اینکه از مزایای ماسک های ورقه ای در جهت جوانسازی پوست به برترین شکل بهره مند شوید، باید با طرز استفاده از ماسک ورقه ای آشنایی داشته باشید.

طرز استفاده از ماسک ورقه ای

ماسک های ورقه ای مانند ماسک ژلاتین برای صورت، از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست در جهان هستند. این ماسک ها که از یک لایه پارچه نازک و آغشته به سرم تشکیل شده اند، به راحتی روی صورت قرار می گیرند و در عرض چند دقیقه، رطوبت و مواد مغذی مورد احتیاج را به پوست می رسانند.

برای آشنایی کامل با فوت و فن طرز استفاده از ماسک ورقه ای و استفاده بهینه از آن با مجله وبلاگ آموزشی و فنی همراه باشید. در ضمن برای پاکسازی پوست صورت خود می توانید از سرویس پاکسازی و لایه برداری پوست صورت بهره ببرید که به وسیله بهترین کارشناسان دوره دیده پوست و زیبایی انجام می گردد.

نکات کلیدی

  • برای انتخاب ماسک ورقه ای مناسب، نوع پوست خود را در نظر بگیرید.
  • اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از ماسک ورقه ای، آن را روی پوست دست خود تست کنید.
  • ماسک های ورقه ای را می توانید روزانه یا هفته ای چند بار بهره ببرید.

طرز استفاده از ماسک ورقه ای

ماسک های ورقه ای یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست هستند که به علت استفاده آسان و نتایج سریع، هواداران زیادی دارند. این ماسک ها از یک پارچه نازک و نرم ساخته شده اند که به مایعی مغذی آغشته شده است. نکات مهمی که در مورد طرز استفاده از ماسک ورقه ای باید بدانید به توضیح زیر است:

  1. 1. ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم و آب گرم بشویید.
  2. 2. ماسک را از بسته بندی خارج کنید و آن را به آرامی روی صورت خود قرار دهید، به طوری که قسمت های چشم، بینی و دهان باز بماند.
  3. ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود نگه دارید.
  4. پس از اتمام زمان، ماسک را از صورت خود بردارید و به جای مانده مایع را با ضربات آرام انگشتان خود به پوست خود بمالید. بهتر است قبل از استفاده از ماسک، ترکیبات آن را آنالیز کنید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد تشکیل دهنده آن حساسیت ندارید.

فواید استفاده از ماسک ورقه ای

تمامی ماسک های پوست صورت برای پاکسازی، جوان سازی و بعلاوه برطرف جای جوش و آکنه و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می گیرند. اما نوع و طرز استفاده از ماسک ورقه ای کمی فرق دارد.

تجربه بسیاری از افرادی که از ماسک ورقه ای استفاده نموده اند در چند مورد مشترک بوده است و فوائد استفاده از این ماسک را به توضیح زیر بیان نموده اند:

  • آبرسانی پوست
  • کاهش خشکی پوست
  • روشن تر شدن پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش چین و چروک
  • کاهش التهاب پوست

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه برداری پوست!

چند توصیه در مورد طرز استفاده از ماسک ورقه ای

برای اینکه ماسک ورقه ای بهترین عملکرد را روی پوست صورت شما داشته باشد، توصیه می کنیم در مورد طرز استفاده از ماسک ورقه ای، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • هفته ای یک یا دو بار از ماسک ورقه ای بهره ببرید.
  • برای پوست های خشک، از ماسک هایی بهره ببرید که دارای ترکیبات آب رسان مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین و آلوئه ورا باشند.
  • برای پوست های چرب، از ماسک هایی با ترکیبات قابض مانند خیار، لیمو و چای سبز بهره ببرید.
  • برای پوست های حساس، از ماسک هایی با ترکیبات ملایم مانند گلاب، بابونه و آلوئه ورا بهره ببرید.

بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت چه کنیم؟

بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت، ابتدا باید ماسک را از روی صورت خود بردارید. برای این کار، ابتدا گوشه های ماسک را به آرامی بگیرید و به سمت پایین بکشید. سپس، ماسک را به آرامی از روی صورت خود جدا کنید.

طرز استفاده از ماسک ورقه ای به این صورت است که پس از برداشتن ماسک، مقداری از سرم به جای مانده روی ماسک را با انگشتان خود روی صورت خود ماساژ دهید. این کار به جذب بهتر مواد مغذی موجود در سرم یاری می نماید.

در مرحله بعد ، از یک مرطوب نماینده مناسب برای پوست خود بهره ببرید. مرطوب نماینده به حفظ رطوبت پوست یاری می نماید و باعث جلوگیری از خشکی آن می گردد.

در نهایت، از یک ضد آفتاب مناسب برای پوست خود بهره ببرید. ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می نماید.

به طور کلی، طرز استفاده از ماسک ورقه ای این گونه است که ماسک ورقه ای صورت یک تا دو بار در هفته بهره ببرید. این کار به بهبود سلامت و زیبایی پوست شما یاری می نماید.

خدمات لایه برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم وبلاگ آموزشی و فنی

ایا بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم؟

سوالی که بسیاری از افراد در ارتباط با طرز استفاده از ماسک ورقه ای دارند این است که آیا بعد از استفاده از آن باید صورت را بشویند یا خیر؟

پاسخ به این سوال به نوع ماسک ورقه ای و ترکیبات آن بستگی دارد. در بیشتر موارد، ماسک های ورقه ای حاوی مواد مغذی و آبرسان هستند که به پوست نفوذ می نمایند؛ بنابراین؛ احتیاجی به شستشوی صورت بعد از استفاده از این ماسک ها نیست.

در واقع، شستشوی صورت بعد از استفاده از این ماسک ها می تواند باعث از بین رفتن مواد مغذی و آبرسانی گردد که به پوست جذب شده اند.

با این حال، در بعضی موارد، ماسک های ورقه ای حاوی موادی هستند که می توانند روی پوست باقی بمانند و باعث ایجاد حساسیت یا جوش شوند. به عنوان مثال، ماسک های ورقه ای حاوی هیدروکینون یا رتینول ممکن است باعث تحریک پوست شوند. ضروری است طرز استفاده از ماسک ورقه ای حاوی این مواد را از پزشک سوال کنید.

در این موارد، بهتر است بعد از استفاده از ماسک، صورت خود را با آب ولرم بشویید. بعلاوه بهتر است قبل از هر اقدامی، دستورالعمل های طرز استفاده از ماسک ورقه ای روی بسته بندی را به دقت مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک صورت برای پوست های چرب

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟

مدت زمان استفاده از ماسک ورقه ای معمولاً بین 15 تا 20 دقیقه است. این مدت زمان کافی است تا مواد مغذی موجود در ماسک به خوبی جذب پوست شوند.

اگر ماسک را بیش از 20 دقیقه روی پوست بگذارید، ممکن است خشک گردد و به پوست آسیب برساند. البته، طرز استفاده از ماسک ورقه ای بسته به مدت زمان آن به نوع ماسک و احتیاج پوست شما بستگی دارد.

برای مثال، ماسک های آب رسان را می توان تا 20 دقیقه روی پوست گذاشت، اما ماسک های لایه بردار را باید حدبیشتر 15 دقیقه روی پوست نگه داشت.

در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از ماسک ورقه ای، آن را روی یک قسمت کوچک از پوست خود تست کنید تا از عدم حساسیت پوست خود به مواد تشکیل دهنده ماسک اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

ماسک ورقه ای مانند یک معجزه کوچک برای پوست است. در عرض چند دقیقه، پوست را شاداب و درخشان می نماید و به آن ظاهری سالم و جوان می بخشد.

پس اگر در پی یک روش ساده و موثر برای مراقبت از پوست خود هستید، با رعایت تمامی نکات مهم طرز استفاده از ماسک ورقه ای، از این ماسک بهره ببرید تا در کمترین زمان، بهترین بهره وری را از این محصول پرطرفدار زیبایی داشته باشید.

منبع: آچاره

به "طرز استفاده از ماسک ورقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز استفاده از ماسک ورقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید