شورای عالی اصلاح طلبان از پیگیری و رصد منتخبانش عاجز است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، اولین جلسه از دور جدید فعالیت های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، روز دوشنبه (12 شهریور) با حضور رئیس دولت اصلاحات برگزار گردید. علی تاجرنیا فعال اصلاح طلب با انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد نقدهای جدی را نسبت به ساختار و عملکرد این شورا مطرح نموده است.

شورای عالی اصلاح طلبان از پیگیری و رصد منتخبانش عاجز است

وی در ابتدای این یادداشت با تاکید بر اینکه آنچه برای مردم اهمیت دارد، استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات آتی و میزان وفاداری شان به آرمان های اصلاح طلبی است مطرح نمود: مردم خیلی اهمیت نمی دهند که چه سازوکاری برای انتخاب لیست اصلاح طلبان وجود داشته است. جریان اصلاحات باید مناسبات خود را با دولت و سایر اجزای حاکمیت به طور دقیق معین کند. به هر حال این جریان سیاسی برای تشکیل دولت های یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم از اعتبار خود هزینه کرد. از همین رو توفیقات و شکست این نهادها را از چشم اصلاح طلبان می بینند.

تاجرنیا با تصریح این مطلب که از این پس، جریان اصلاحات باید نحوه تعاملش را با افرادی که از طریق لیست امید به مجلس راه یافتند و در مجلس منفعل بوده اند، معین کند نوشت: باید معین گردد که آیا وظیفه شورای عالی سیاست گذاری بستن لیست انتخاباتی است یا در مورد عملکرد بعدی منتخبان هم مسئول است. متاسفانه تاکنون کارویژه شورای عالی تنها جلساتی برای معین لیست بوده و هیچ ابتکار عملی در حوزه مسائل و مسائل اصلاح طلبی نداشته است.

وی با تاکید بر این نکته که شورای عالی اصلاح طلبان از پیگیری و رصد منتخبانش عاجز است تاکید نمود: بخش عمده این مسائل به خاطر این است که در ساختار فعلی، احزاب نقش چندانی ندارند. از این پس بهتر است که نقش احزاب را نسبت به نقش افراد پررنگ تر کنیم و چهره های حقیقی مدنظرمان نیز در قالب چهره های حقوقی در شورای عالی سیاستگذاری نقش داشته باشند. باید توجه کرد که مردم مانند گذشته به هر لیستی رای نمی دهند. از این رو است که اصلاح طلبان باید تکلیف شان را در خیلی از حوزه ها معین نمایند.

تاجرنیا همچنین نوشت: در شرایط کنونی شاهد نوعی بی اعتمادی از سوی مردم نسبت به جریان های سیاسی هستیم. مقبولیت دولت در جامعه کاهش پیدا نموده است؛ به ویژه که این دولت با حمایت اصلاح طلبان روی کارآمده است. بنابراین نظارت و نقد بر نهادها و افرادی که به پشتیبانی اصلاح طلبان روی کار آمدند، اهمیت زیادی دارد. اصلاح طلبان باید مردم را مطلع نمایند. در این صورت می توانیم از فضای سرد کنونی با نزدیک شدن به ایام انتخابات بکاهیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش پایانی یادداشت خود توضیح داد: بدون شک هنوز گفتمان اصلاح طلبی بین مردم رواج دارد. مردم نگران براندازی و فروپاشی هستند و از این رو تنها راه پیش روی شان را اصلاح طلبی می بینند. بنابراین هرچه در این روزها بیشتر برای تبیین مواضع جریان اصلاحات نسبت به دولت و دیگر نهادها و استراتژی جدید تاخیر کنیم، این فضا علیه اصلاح طلبان می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شورای عالی اصلاح طلبان از پیگیری و رصد منتخبانش عاجز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی اصلاح طلبان از پیگیری و رصد منتخبانش عاجز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید