شماره تازه ماهنامه فیلم نگار منتشر شد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ شماره نو ماهنامه فیلم نگار منتشر شد.

شماره تازه ماهنامه فیلم نگار منتشر شد

دویست و چهل و هفتمین شمارۀ ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم نگار ویژه شهریور 1402 در 108 صفحه منتشر شد.

در بخش سینمای ایرانِ این شماره سیناپس سریال رهایم کن و فیلم عروسی مردم و چند نقد بر رهایم کن و فیلم دست انداز را می خوانیم. در ادامه کتاب الگوهای فیلمنامه نویسی مطالعه تطبیقی ساختار روایی در نظریه های فیلمنامه نویسی مدرن تألیف مرتضی شاپوری معرفی شده است.

در پرونده ویژه این شماره به ژانر کمدی پرداخته شده است. گفت وگوی جمعی پیرامون مقوله فیلمنامه نویسی برای ژانر کمدی، راهنمای نوشتن فیلمنامه کمدی، پنج درس فیلمنامه نویسی از نابغه های کمدی تلویزیونی، پانزده فیلمنامه کمدی برتر قرن بیست ویکم ، چگونه فیلمنامه کمدی با دیالوگ های خنده دار بنویسیم؟ از جمله مطالب این پرونده هستند.

در بخش سینمای دنیا، معرفی و نقد فیلم های استروید سیتی، تتریس، تو به احساساتم صدمه زدی را به همراه گفت وگوهایی با خالقان این آثار می خوانیم. در صفحات تجربه های پراکنده به لزوم توجه به ضد قهرمان، اهمیت دادن به 20صفحه اول فیلمنامه و فیلم های آسان فهم هالیوودی پرداخته شده و در صفحات سینما/ادبیات مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه کلکسیونر را می خوانیم.

فیلمنامه کامل این شماره به آخرین امپراتور اختصاص دارد که به وسیله مارک پپلو و برناردو برتولوچی نوشته شده و احمد فاضلی شوشی آن را به فارسی برگردانده است. یادداشت مترجم، سکانس طلایی و نقدی بر این فیلمنامه، خاتمه بخشِ مطالب این شماره می باشد.

فیلم نگار به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می گردد. نصرت الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم نگار هستند. علاقه مندان می توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "شماره تازه ماهنامه فیلم نگار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره تازه ماهنامه فیلم نگار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید