سفارت آمریکا: موضع طالبان برای منظره آینده افغانستان معین نیست

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، درحالی که طالبان همیشه بر برپایی نظام خالص اسلامی در افغانستان تاکید دارد، کاردار سفارت آمریکا در کابل گفت که موضع این گروه برای منظره آینده این کشور معین نیست.

سفارت آمریکا: موضع طالبان برای منظره آینده افغانستان معین نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ آموزشی و فنی، راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا در کابل گفت که اگر طالبان صلح نکند و به جنگ ادامه دهد، جنگ جاری در افغانستان تشدید شده و سبب ویرانی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه نمود که آمریکا برای طالبان روشن ساخته که واشنگتن مخالف هرگونه کوشش این گروه برای بدست آوردن قدرت به وسیله نظامی است.

ویلسن به رادیو آزادی گفت که اگر طالبان برای سرنگونی دولت افغانستان و بدست آوردن قدرت به جنگ ادامه دهد، آمریکا مانند سال های اخیر پشتیبانی خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی و همچین مردم ادامه خواهد داد.

کاردار سفارت آمریکا گفت: هنوز تعیین نیست که طالبان دقیقاً چه می خواهد، منظره آن ها از افغانستان چیست، چگونه می خواهد این کشور اداره گردد، آن ها دستاوردهای 19 سال گذشته را چگونه ارزیابی می نماید و موضع آن ها در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت ها چیست.

ویلسون با اشاره به گفت وگوهای دولت افغانستان و طالبان در قطر هم گفت که در حال حاضر مانع اصلی پیشرفت گفت وگوها طالبان است که علاقه زیادی به این مذاکرات ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته با اشاره به ناامنی های افغانستان اطلاع داد، در صورتی که کابل یا سایر شهرهای مهم با خطر سقوط روبرو گردد، آمریکا به حملات هوایی در این کشور ادامه خواهد داد.

گزارش اظهارداشت که در شرایط بحرانی مانند خطر سقوط مرکز افغانستان طوری که جان شهروندان یا کارمندان سفارت آمریکا و متحدان این کشور با خطر روبرو گردد، گزینه مداخله جنگنده یا پهپادها مورد آنالیز قرار می گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفارت آمریکا: موضع طالبان برای منظره آینده افغانستان معین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آمریکا: موضع طالبان برای منظره آینده افغانستان معین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید