رکوردشکنی بازی تاج و تخت در جوایز امی ، 19 نامزدی برای چرنوبیل

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، هشتمین و آخرین فصل از سریال محبوب بازی تاج و تخت با 32 نامزدی رکورد بیشترین تعداد نامزدی را در تاریخ 71 ساله جوایز تلویزیونی امی شکست.

رکوردشکنی بازی تاج و تخت در جوایز امی ، 19 نامزدی برای چرنوبیل

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از ورایتی، هفت فصل پیشین بازی تاج و تخت در مجموع 129 بار نامزد دریافت جایزه امی موسوم به اسکار تلویزیونی شده بودند و حالا این سریال پربیننده و محبوب با 161 نامزدی در هشت فصل تمام رکوردها را به نام خود ثبت نموده است. ضمن اینکه شبکه HBO هم به لطف درخشش این سریال و البته چرنوبیل سال جاری با 137 نامزدی امی پیشتاز شبکه های تلویزیونی است.

بازی تاج و تخت با 32 نامزدی رکورد بیشترین تعداد نامزدی امی در یک فصل را شکست که سال 1994 با 26 مورد به نام NYPD Blue ثبت شده بود. فصل هشتم و پایانی بازی تاج و تخت جز بخش بهترین سریال درام، در 9 بخش بازیگری هم بخت بردن جایزه دارد. پیش از این تنها پیتر دینکلیج از میان انبوه بازیگران سریال جایزه امی برده که البته این جایزه پس از شش بار نامزدی و در فصل هفتم (9 جایزه از 22 نامزدی) به او رسیده است.

سریال خانم میزل شگفت انگیز از شرکت آمازون با 20 نامزدی از جمله بهترین سریال کمدی پس از بازی تاج و تخت از نظر تعداد نامزدی در رده دوم قرار گرفته است. خانم میزل شگفت انگیز سال گذشته هشت جایزه از جمله بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر زن کمدی (ریچل برازناهان) را برد. دیگر سریال پیروز امی چرنوبیل از شبکه HBO است که در 19 بخش از جمله سریال کوتاه و بازیگری (جرد هریس، استلن اسکارسگارد و امیلی واتسن) بخت درخشیدن دارد.

سریال ها و برنامه های شبکه تلویزیونی نتفلیکس سال جاری در 117 رشته نامزد دریافت جوایز امی شده اند. برندگان هفتاد و یکمین دوره این جوایز 22 سپتامبر در مایکروسافت تیه تر لس آنجلس معرفی می شوند. آموزشگاه علوم و هنرهای تلویزیون جایزه سالانه امی را به بهترین آثار تلویزیونی در بخش های مختلف اهدا می نماید. امی مهم ترین جایزه تلویزیونی در آمریکا و به نوعی اسکار تلویزیون است.

منبع: همشهری آنلاین

به "رکوردشکنی بازی تاج و تخت در جوایز امی ، 19 نامزدی برای چرنوبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی بازی تاج و تخت در جوایز امی ، 19 نامزدی برای چرنوبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید