رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره عاشیقلار در فرهنگسرای الغدیر تبریز

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی ویژه برنامه چیلله گئجه سی همزمان با شب یلدا با مشارکت فرهنگسرای الغدیر و انجمن عاشیقلار تبریز در فرهنگ سرای الغدیر برگزار شده و از پوستر چهارمین جشنواره عاشیقلار رونمایی شد.

رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره عاشیقلار در فرهنگسرای الغدیر تبریز

فریدون بابایی اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ و هنر، ملت ها را به هم پیوند می زند، گفت: زبان هنری و موسیقی بهترین گفتار برای بیان تاریخ و گذشته ملت ها و ایجاد وحدت بین آن ها به ویژه ملت هایی که با هم اشتراک فرهنگی دارند، است.

وی با اشاره به شب یلدا و سنت های دیرین شهر تبریز در این شب، اضافه نمود: برگزاری جشن شب یلدا با اجرای عاشیقلار نشان از دلبستگی شهروندان به سنت های بومی و سنتی شهروندان تبریزی دارد.

رئیس حوزه هنری استان نیز در این مراسم، با اشاره به برگزاری این جشن اظهار کرد: حوزه هنری استان از سال 94، سلسله برنامه های موسیقی و ادبیات عاشیقلار را شروع نموده و امروز ویژه برنامه جشن شب یلدا با اجرای بیش از 50 عاشیق برگزار می گردد.

سید محمدحسین بلاغی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن قدردانی از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، مدیریت و پرسنل فرهنگ سرای الغدیر در راستای برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم، برگزاری چنین مراسماتی را گامی هر چند کوچک اما تأثیرگذار در جهت ارج نهادن به موسیقی و ادبیات عاشقیلار مطرح نمود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، اجرای گروه های مختلف عاشیقی، اجرای نمایش فولکلوریک ائلچی لیک، خوانش شعر طنز، داستان گویی طنز عاشیقی، تک ساز توسط عاشیق چنگیز مهدی پور، اجرای تک خوانی، اهدای نشان خادمیاری به 14 نفر از عاشیقلار و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره استانی عاشیقلار از بخش های مختلف این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره عاشیقلار در فرهنگسرای الغدیر تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره عاشیقلار در فرهنگسرای الغدیر تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید