خواص شگفت انگیز شلغم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در روز های کرونایی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، یک متخصص تغذیه گفت: ویتامین c موجود در شلغم برای تقویت سیستم بدن در دوران اپیدمی کرونا نقش بسیار مهمی دارد.

خواص شگفت انگیز شلغم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در روز های کرونایی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آموزشی و فنی، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: شلغم از گیاهان ریشه ای و به رنگ های سفید و بنفش است. فیبر، گوگرد، پتاسیم، کلسیم و ویتامین c از جمله مواد تغذیه ای موجود در شلغم هستند که در بهبود سلامتی بدن نقش بسیار مهمی دارند.

او افزود: شلغم خوب باید دارای بافت محکم، پوست براق و شفاف باشد. ویتامین c موجود در شلغم به عنوان یکی از موارد دارای آنتی اکسیدان و افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در شرایط اپیدمی ویروس کرونا محسوب می شود.

اولیایی بیان کرد: شلغم به دلیل وجود پتاسیم و ویتامین c در بهبود سلامت قلب، التهاب بدن، تقویت استخوان، ضد سرطان، سلامت پوست و مو، تقویت چشم و بینایی، درمان آرتروز و رماتیسم نقش بسیار مهمی دارد. با توجه به اینکه شلغم سرشار از فیبر و کم کالری است، می تواند برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید باشد.

اولیایی در ادامه افزود: شلغم به دلیل وجود ویتامین c، آهن و آنتی اکسیدان هایی که به خود اختصاص داده است، برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است.

این متخصص تغذیه مطرح نمود: به طور کلی خواص سبزیجات زمانی بهتر حفظ می شود که آن ها را به صورت خام مصرف کنیم. در واقع برخی ویتامین ها حین گرما و آب پز کردن از بین می فرایند؛ بنابراین اگر بتوانیم شلغم به صورت خام مصرف کنیم بهتر است، اما بخارپز کردن هم به عنوان بهترین سبک مصرف شلغم و دیگر سبزیجات محسوب می شود. البته شلغم خام برای کسانی که مشکل تیروئید دارند، تحت هیچ عنوان توصیه نمی شود.

اولیایی در خاتمه شرح داد: ترکیب شلغم و عسل برای حفاظت از بدن در برابر بیماری های ویروسی بسیار مهم تلقی می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خواص شگفت انگیز شلغم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در روز های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز شلغم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در روز های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید