خبرنگاران 6 هزار و 500 تُن هندوانه از مرز رازی خوی صادر شد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ارومیه- خبرنگاران- مدیر گمرگ داخلی خوی گفت: از آغاز صادرات این محصول از 20 فروردین ماه امسال، 6 هزار و 500 تن محصول هندوانه از این مرز صادر شده است.

خبرنگاران 6 هزار و 500 تُن هندوانه از مرز رازی خوی صادر شد

محمد چاووشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آموزشی و فنی گفت: این میزان صادرات 2 میلیون دلار ارزآوری داشته که از طریق راه ریلی رازی به کشور ترکیه صادر شده است.

وی ادامه داد: با ایجاد 2 سکوی تخلیه کامیون و بارگیری واکن قطار در ایستگاه راه آهن قره تپه برای دومین سال متوالی بستر برای صادرات راحت تر محصول هندوانه کشاورزان جنوب کشور به ترکیه فراهم شده است.

مدیر گمرگ داخلی خوی گفت: ایجاد سکوی تخلیه و بارگیری در قره تپه یک گام مهم در جهت تسهیل در صادرات این محصول در کمترین زمان است.

چاووشی اعلام نمود: صادرات هندوانه از این مبدا امسال از نظر وزن 2 برابر و از نظر ارزش 41 درصد نسبت به مدت مشابه پیش از این افزایش داشته است.

وی اعلام نمود: گمرک زمینی خوی یکی از فعال ترین گمرکات در شمال غرب کشورمان در توسعه صادرات از این مبدا است.

وی اضافه نمود: در یک سال گذشته بیش از 35 هزار 500 تن انواع کالا و محصولات واحدهای تولیدی آذربایجان غربی به ارزش 45 میلیون 500 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که از نظر ارزش 1.5 برابر نسبت به سال ما قبل افزایش داشته است.

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، صادرات هندوانه در مرحله تخلیه و بارگیری از شهرستان خوی برای بیش از 500 نفرازمردم منطقه بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

گمرک ریلی رازی و زمینی خوی با قرار دریافت در جهت شاهراه تجاری ایران به ترکیه و اروپا از طریق پایانه رازی نقش بسیار مهمی را در توسعه تجارت و صادرات دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 6 هزار و 500 تُن هندوانه از مرز رازی خوی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 هزار و 500 تُن هندوانه از مرز رازی خوی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید