خارش و آلرژی شدید؛ ارمغان مصرف 9 ماده غذایی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران : مصرف بعضی از غذا ها باعث بروز واکنش آلرژیک و خارش در بدن فرد می گردد.

خارش و آلرژی شدید؛ ارمغان مصرف 9 ماده غذایی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از وبلاگ آموزشی و فنی، آلرژی غذایی یکی از بیماری های آزار دهنده است که بسیاری از مردم را رنج می دهد؛ به گونه ای که اندکی پس از خوردن انواع خاصی از غذاها، علائم آلرژی آغاز به بروز می نماید و باعث خارش و تحریک پوست و علائم مختلف می گردد.

بهترین راه برای جلوگیری از علائم منفی آلرژی غذایی، از جمله خارش، شناسایی آلرژن های احتمالی در رژیم غذایی است. در این گزارش 7 ماده غذایی که ممکن است به عنوان یک واکنش آلرژیک باعث خارش شوند، معرفی می شوند:

آلرژی سویا

این آلرژی، به دلیل مصرف تمام محصولات سویا مانند دانه های سویا و سس سویا اتفاق می افتد و یکی از آلرژی های غذایی نادر است. آلرژی سویا را می توان از دوره کودکی تشخیص داد؛ به گونه ای که در نوزادانی که از ترکیبات غذایی مبتنی بر سویا استفاده می نمایند، مشاهده می گردد.

علائم اندکی پس از مصرف محصولات سویا آغاز می گردد و احتمال ایجاد آلرژی سویا برای کسانی که به انواع دیگر مواد غذایی مانند: آلرژی بادام زمینی حساسیت دارند، افزایش می یابد.

آلرژی بادام زمینی

بعضی افراد فکر می نمایند بادام زمینی آجیل است، اما این یک اشتباه رایج است. بادام زمینی ممکن است منجر به آلرژی گردد که علائمی شبیه به حساسیت به آجیل داشته باشد و همچنین می تواند با آبریزش بینی و سرماخوردگی همراه باشد.

آلرژی به بادام زمینی فقط به این نوع محدود نمی گردد بلکه شامل کره بادام زمینی، روغن بادام زمینی و هر محصولی است که حاوی مواد تشکیل دهنده آن باشد.

صدف خوراکی

صدف خوراکی به دسته ای از ماهی ها مانند میگو و ماهی مرکب گفته می گردد که مانند صدف پوست سخت دارد. آلرژی به صدف معمولاً به دلیل نوعی پروتئین موجود در صدف معروف به تروپومیوزین است.

در موارد خفیف، واکنش آلرژیک به صدف می تواند علائمی مانند کهیر، بثورات و خارش ایجاد کند. در موارد شدیدتر، می تواند باعث فشار خون پایین، خس خس سینه و حتی آنافیلاکسی گردد که می تواند کشنده باشد.

آلرژی گندم

حساسیت به گندم یا گلوتن برای بسیاری از افراد رایج است و این یک مشکل دردسر ساز است، زیرا باعث می گردد بیمار از خوردن هر نوع ماده غذایی حاوی این ماده که از آن مواد نشاسته ای زیادی مانند: ماکارونی، بیسکویت و بیشتر انواع نان درست می گردد، پرهیز کند.

حساسیت به گلوتن جذب مواد مغذی را که به بدن وارد می گردد سخت می نماید و این امر خطرات زیادی مانند: درد شدید معده، مسائل پوستی و عفونت در بدن را به همراه دارد.

شیر گاو

احتمال بروز حساسیت به شیر در نوزادان و بچه ها بیشتر است و ممکن است بزرگسالان را نیز درگیر کند، اما اغلب با افزایش سن از بین می رود. قرار دریافت در معرض آن می تواند باعث لب ها، زبان یا گلو و همچنین خارش یا گزگز شدن دهان گردد. همچنین ممکن است منجر به استفراغ، اسهال، گرفتگی معده، خس خس سینه و آنافیلاکسی گردد.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از رایج ترین غذا هایی است که ممکن است باعث واکنش آلرژیک در افراد جوان یا پیر گردد. بیشتر افراد به پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ و در بعضی موارد به زرده تخم مرغ نیز حساسیت دارند.

آجیل و خشکبار

آجیل از جمله خوراکی هایی است که علائم آلرژی خود مانند: درد معده، اسهال، حالت تهوع و استفراغ، خارش پوست و تنگی نفس را بعد از خوردن نشان می دهد. این حساسیت ممکن است به یک نوع آجیل یا به انواع مختلف باشد.

توصیه می گردد فقط از مواردی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند خودداری کنید؛ زیرا که آجیل برای سلامت کلی قلب و بدن مفید و مهم است.

منبع: اقتصادنیوز

به "خارش و آلرژی شدید؛ ارمغان مصرف 9 ماده غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارش و آلرژی شدید؛ ارمغان مصرف 9 ماده غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید