جامعه به رمان عامه پسند نیز احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، کامران پارسی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اینکه برداشت و تعریف ادبیات عامه پسند در کشور ما متفاوت از غرب است، مطرح کرد: از نظر منتقدان غربی ادبیات عامه پسند از جنبه ساختاری ایرادی ندارد و کاملا آگاهانه است. ادبیات عامه پسند اثری است که دارای توانمندی کافی برای جلب مخاطب بوده و فروش بالایی پیدا نموده است.

جامعه به رمان عامه پسند نیز احتیاج دارد

این منتقد ادبی اضافه کرد: در ایران ولی اغلب کسانی که ادعای نگارش داستان و رمان عامه پسند دارند با فنون محتوایی و فنی نگارش آشنایی ندارند و در شخصیت پردازی ضعیف هستند. به عنوان نمونه در اغلب این رمان ها پرش های زمانی غیر منطقی را شاهدیم که خواننده را سردرگم می نماید که چگونه فضای داستان از گذشته دور به حال و از حال به آینده 30 سال پرش نموده است؟

وی با تاکید بر اینکه مفهومی به نام ادبیات زرد وجود ندارد، گفت: معتقدم اگر کسی رمانی مغلوط و بی محتوا می نویسد رمان نویس زرد نیست بلکه اصولا نویسنده نیست و اگر رمانی بی نقص نوشته گردد و ساختار و موضوع در آن منطقی و درست باشد نیز در زمره ادبیات زرد قرار نمی گیرد و باید آن را عامه پسند دانست.

پارسی نژاد بعلاوه مطرح کرد: نمی توان تنها از ادبیات جدی که مخاطب خاص دارد بهره برد و ناگزیر باید رمان های عامه پسندی نیز باشند که به احتیاج ادبی عموم جامعه نیز پاسخ دهند. بنابراین احتیاجمند ادبیات عامه پسند نیز هستیم که البته دارای ساختار صحیح و منطقی باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جامعه به رمان عامه پسند نیز احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه به رمان عامه پسند نیز احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید