افزایش 41 درصدی مرگ های کرونایی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، دلتا کرونا نقشه کشور را دوباره آتشین کرده است؛ این بار، اما خطرناکتر و سریع تر. موارد ابتلا و بستری در بیشتر استان های کشور رو به صعود دارد و هر روز هم آدم های بیشتری با این بیماری جان می دهند...

افزایش 41 درصدی مرگ های کرونایی

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در دنیا 206 میلیون و 958 هزار و 502 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 185 میلیون و 577 هزار و 415 نفر بهبود یافته و متاسفانه چهار میلیون و 358 هزار 274 نفر با این بیماری از بین رفته اند.

در کشورمان هم مجموع بیماران کووید19 در کشور به 4 میلیون و 389 هزار و 85 نفر رسیده است و تا به امروز سه میلیون 700 هزار و 828 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. این درحالی است که متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری به 97 هزار و 208 نفر در کشور رسید.

359 شهرستان؛ قرمز

در عین حال باید توجه کرد که علاوه بر شهر های قرمز قبلی، شهرستان های اهر و بستان آباد در آذربایجان شرقی، اشنویه، چالدران در آذربایجان غربی، نائین در اصفهان، بدره، چرداول در ایلام، باخرز، مه ولات در خراسان رضوی، جاجرم، راز و جرگلان در خراسان شمالی، رامهرمز، شوشتر، هندیجان در خوزستان، سرخه در سمنان، زابل، قصرقند در سیستان و بلوچستان، ارسنجان در فارس، کمیجان در مرکزی، ارزوئیه، راور، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، قلعه گنج در کرمان، لنده، چرام در کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته اند.

بر این اساس در حال حاضر در کشورمان 359 شهرستان در شرایط قرمز، 59 شهرستان در شرایط نارنجی و 30 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.

افزایش بیش از 41 درصدی فوت کرونایی در کشور در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل

باید توجه کرد که از تاریخ 15 تا 21 مرداد ماه 1400، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور 230800 نفر بوده است. همچنین تعداد موارد بستری نو 31708 مورد و تعداد موارد فوتی نو 3585 نفر بوده است.

بر اساس این آمارها، شاهد افزایش 12.5 درصدی در موارد سرپایی مثبت، افزایش 18 درصدی در موارد بستری مثبت و افزایش 41.4 درصدی در تعداد فوت شدگان بیماری در کشور در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل بوده ایم.

شرایط کرونا در 21 استان کشور

تهران

در تهران هم در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، 13151 مورد بوده است. همچنین تعداد موارد بستری نو 4012 مورد و تعداد فوتی های نو 432 مورد بوده است.

بر این اساس در تهران در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل افزایش 14.8 درصدی در موارد سرپایی مثبت، افزایش 30 درصدی در موارد بستری مثبت و افزایش 26.3 درصدی در تعداد فوت شدگان بیماری را شاهد بوده ایم.

در عین حال در هفته اخیر همه موارد بستری و هم موارد فوت استان تهران افزایش شاخص داشته است. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشوری کمتر است.

البرز

فرایند بستری و فوت استان در هفته اخیر افزایش شاخص داشته است. بروز موارد بستری اندکی کمتر از میانه کشور، اما مقدار مرگ و میر از میانه کشور بیشتر است.

ایلام

در استان ایلام تداوم فرایند افزایش شاخص موارد بستری مشاهده می شود و همچنین افزایش شاخص موارد فوت استان مشاهده می شود. مقدار بروز موارد بستری با فاصله زیاد از میانه کشور بالاتر و مقدار مرگ و میر هنوز کمی از میانه کشور پایین تر است.

مازندران

در هفته اخیر افزایش فرایند بستری و افزایش شاخص موارد فوت ملاحظه می شود. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر استان با فاصله زیاد از میانه کشور بالاتر است.

گلستان

فرایند بستری افزایش و فوت استان هم در هفته اخیر افزایش شاخص داشته است. مقدار بروز بستری استان با فاصله زیاد از میانه کشور بالاتر و مورتالیتی از میانه کشور پیشی گرفته است.

سمنان

فرایند بستری در هفته اخیر افزایش شاخص داشته، اما فوت کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر، اما مقدار فوت از حد میانه کشور کمتر شده است.

گیلان

فرایند بستری استان در هفته اخیر افزایش و افزایش فوت شاخص بوده است. بروز موارد بستری و همچنین مقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

بوشهر

موارد بستری افزایش شاخص و موارد فوت هم افزایش شاخص را نشان می دهد. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور بیشتر است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر هم فرایند بستری و هم فوت افزایش شاخص داشته است. مقدار بروز استان از میانه کشور پیشی گرفته و مقدار مرگ و میر استان با صعود از میانه کشور فراتر رفته است.

چهارمحال بختیاری

فرایند بستری در این استان افزایش شاخص، اما فوت کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار فوت از میانه کشور کمتر شده است.

کرمان

در هفته اخیر هم موارد بستری و هم فوت افزایش شاخص داشته است. بروز موارد بستری و مرگ و میر همچنان بیش از میانه کشور است.

قم

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و افزایش شاخص موارد فوت استان مشاهده می شود. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور بیشتر است.

هرمزگان

موارد بستری استان کاهش داشته، اما موارد فوت افزایش یافته است. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر همچنان بیش از میانه کشوری است.

اردبیل

در هفته اخیر فرایند بستری افزایش و فوت افزایش شاخص داشته است. مقدار بروز استان از حد میانه کشور پیشی گرفته و مقدار مرگ و میر به میانه کشور نزدیک شده است.

لرستان

موارد بستری افزایش شاخص و موارد فوت استان هم افزایش یافته اند. بروز موارد بستری اندکی از میانه کشور فراتر رفته، ولی مقدار مرگ و میر استان از میانه کشوری کمتر است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری افزایش شاخص یافته، اما فوت ثابت مانده است. بروز موارد بستری از میانه کشور پیشی گرفته، ولی مقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

یزد

در هفته اخیر فرایند موارد بستری کاهش، اما فوت افزایش یافته است. مقدار موارد بستری استان به حد میانه کشور تنزل یافته، اما مقدار مرگ و میر استان به حد میانه کشور صعود کرده است.

خراسان رضوی

فرایند بستری افزایش یافته و فرایند فوت در هفته اخیر افزایش شاخص را نشان می دهد. بروز موارد بستری استان از میانه کشوری کمتر، ولی مقدار مرگ و میر با صعود بیشتر از میانه کشوری فاصله بیشتری گرفته است.

خوزستان

موارد بستری استان در این هفته افزایش شاخص یافته و موارد فوت هم افزایش شاخص را نشان می دهد. بروز موارد بستری و مرگ و میر استان هنوز اندکی کمتر از میانه کشوری را نشان می دهد.

فارس

در این هفته افزایش شاخص موارد بستری و فوت مشاهده می شود. مقدار بروز موارد بستری از حد میانه کشوری کمتر، ولی مقدار مورتالیتی از حد میانه کشوری بیشتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر فرایند افزایش بستری و کاهش فوت مشاهده می شود. بروز موارد بستری از میانه کشور کمتر و مورتالیتی با کاهش بیشتر در این هفته، از میانه کشور کمتر شده است.

منبع: فرارو

به "افزایش 41 درصدی مرگ های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 41 درصدی مرگ های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید