افت تحصیلی پنهان از عوارض شیوع کرونا است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران/فارس مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعتقاد دارد که یکی از عوارض و آسیب های بسیار مهم شیوع ویروس کرونا، افت تحصیلی پنهان است که باید با برنامه ریزی دقیق برای کلاس های حضوری، ضمن توجه به سلامت دانش آموزان، کاهش این آسیب را دنبال کرد.

افت تحصیلی پنهان از عوارض شیوع کرونا است

محمدخلیل عسکری، سه شنبه نهم فروردین در جلسه مشترک معاونین اداره کل با روسای ادارات آموزش و پرورش استان فارس، گفت: براساس ارزیابی هایی که در سطح کشور اجرا شده نشان از علاقه بیشتر خانواده ها برای حضوری شدن مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد افت تحصیلی پنهان دانش آموزان از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بود که باید ضمن توجه به سلامت جسمانی دانش آموزان با برنامه ریزی دقیق مدارس را حضوری و این آسیب ها را کاهش داد.

عسکری گفت: آموزش در مدارس از 14 فروردین ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری خواهد شد و خانواده ها، دانش آموزان خود را با آرامش و اطمینان خاطر به حضور در محیط مدرسه تشویق کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به کارگروه ماده 18 مدارس، گفت: بطور کامل امر سرویس مدارس با پیگیری مدیر مدرسه پیگیری خواهد شد و حتی در این راستا با شهرداری برای تسهیل در این امر هماهنگی هایی اجرا شده است.

عسکری اعلام کرد: رسانه یکی از ارکان تربیت بوده که باید در امر تبیین بازگشایی مدارس با قدرت و سرعت بیشتر در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد.

معاون مبه وسیلهه آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به دستورکار جلسه گفت: در این جلسه چالشهای حضوری شدن مدارس احصاء و برای آن ها راهکارهایی ارائه شد.

فرشید قاسمی گفت: تزریق دو دز واکسن به وسیله دانش آموزان مبه وسیلهه، آرامش خاطر بیشتری را برای حضورشان در محیط مدرسه فراهم آورده است.

معاون مبه وسیلهه آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به اهداف آموزش اعلام کرد: مسئله یابی، ایجاد نظم فکری، مهارت آموزی، ارائه چالش های ذهنی، وجود نظم و انضباط بعضی از اهداف آموزش و پرورش می باشد که با آموزش حضوری، بهتر محقق خواهد شد و بازگشایی مدارس می تواند در این امر موثر باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس گفت: آموزش های غیرحضوری حتی در برترین حالت ممکن نمی تواند جایگزین آموزش حضوری و چهره به چهره گردد.

مجید بذرافکن گفت: تحقیقات نشان از این دارد که حضور نداشتن دانش آموزان در محیط مدرسه سلامت جسمانی و روانی آنان را به خطر می اندازد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس ضمن اشاره به رشد، ترقی و تعالی دانش آموزان گفت: یکی از کارکردهای تعلیم و تربیت و حضور دانش آموز در مدرسه یاری به رشد اجتماعی آنهاست که باید برای این مهم برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افت تحصیلی پنهان از عوارض شیوع کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت تحصیلی پنهان از عوارض شیوع کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید