اجرای پروژه حمایت از طبیعت گردی جامعه محور در خلیج گواتر

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان مدیرملی طرح حفاظت از تالاب ها، اجرای پروژه حمایت از طبیعت گردی جامعه محور در خلیج گواتر صورت می پذیرد.

اجرای پروژه حمایت از طبیعت گردی جامعه محور در خلیج گواتر

قضیه چیست؟

علی ارواحی با اشاره به نهایی شدن برنامه مدیریت جامع تالاب خلیج گواتر و خور باهو اضافه نمود: در حال حاضر این برنامه مراحل آنالیز در شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان تازه تأسیس دشتیاری را طی می نماید که در اولین فرصت توسط این شورا مصوب و برای اجرا به دستگاههای دست اندرکار ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: برای پشتیبانی از اجرایی شدن برنامه مذکور طرح حفاظت از تالاب های ایران با همراهی و مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار، اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان و اهالی روستای گواتر اقدام به اجرای یکی از اقدامات اولویت دار برنامه مدیریت جامع کرد که در این اقدام، طبیعتگردی جامعه محور و استفاده از پتانسیل های گردشگری تالاب برای بهره برداری خردمندانه و حفاظت مشارکتی هدف قرار گرفته بود.

وی همچنین اضافه نمود: آموزش راهنمایان محلی طبیعت گردی برای آشنایی با ویژگی های اکولوژیکی تالاب و ارائه آن به طبیعتگردان، تجهیز ساختمان پرنده نگری تالاب به امکانات مورد احتیاج از جمله تلسکوپهای پرنده نگری و راه اندازی بازارچه محلی برای انتفاع مستقیم جوامع محلی از مزایای مالی طبیعت گردی از جمله اقداماتی بود که در این پروژه انجام شد.

مدیر ملی طرح در انتها گفت: امید است با توسعه اقدامات مشابه همراه با اجرای مشارکتی برنامه مدیریت جامع تالاب خلیج گواتر و خور باهو، شاهد حفاظت بیشتر از این زیست بوم ارزشمند و بهره برداری خردمندانه از مواهب آن در سطح منطقه باشیم.

منبع: همگردی

به "اجرای پروژه حمایت از طبیعت گردی جامعه محور در خلیج گواتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه حمایت از طبیعت گردی جامعه محور در خلیج گواتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید