185 هکتار از مزارع کشاورزی دزفول زیر آب رفتند

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز گفت: حدود 185 هکتار از مزارع این شهرستان زیر آب رفتند و با خسارت روبرو شدند.

185 هکتار از مزارع کشاورزی دزفول زیر آب رفتند

احمد زارعی در گفت وگو با وبلاگ آموزشی و فنی ، در مورد خسارت وارده به مزارع این شهرستان در اثر افزایش دبی آب رودخانه دز اظهار کرد: در اثر بارش های اخیر در استان، دبی آب رودخانه دز افزایش پیدا نموده است و این موضوع باعث وارد شدن خساراتی به مزارع کشاورزان در شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 185 هکتار از اراضی کشت شده در شهرستان زیر آب رفتند، اضافه کرد: حدود 165 هکتار از مزارع گندم و حدود 20 هکتار از مزارع کلزا به دلیل افزایش دبی رودخانه دز دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول توضیح داد: با توجه به اینکه همچنان دبی آب رودخانه دز بالا است، آن بخش از مزارعی که به زیر آب رفته اند، همچنان در زیر آب هستند و امکان خارج کردن آب از آن مزارع وجود ندارد.

زارعی ادامه داد: برای جمع بندی میزان دقیق خسارت های وارد شده در اثر ورود آب به مزارع شهرستان منتظر کاهش دبی رودخانه هستیم و پس از آن میزان دقیق خسارت ها را برآورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: افزایش دبی رودخانه همچنین به بعضی از زیرساخت ها و زهکش ها، انهار سنتی و کانال های آبرسانی نیز خسارت هایی را وارد نموده است اما در این زمینه نیز برای اعلام دقیق میزان خسارت های واردشده باید منتظر کاهش دبی آب باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "185 هکتار از مزارع کشاورزی دزفول زیر آب رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "185 هکتار از مزارع کشاورزی دزفول زیر آب رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید