کشف گونه ای سوسک تازه با ظاهر موجودات فضایی در ژاپن!

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، در داخل جنگل های بکر و دست نخورده جزیره ایشی گاکی و پارک ملی یانبار در جزیره اوکیناوا در ژاپن نوعی سوسک نو کشف شده است که ظاهری عجیب وغریب دارد.

کشف گونه ای سوسک تازه با ظاهر موجودات فضایی در ژاپن!

به گزارش راهنماتو، این سوسک که از جنسِ خرطوم داران است، به شکلِ یک یک خارپشتِ دریایی با ماسک پزشکِ طاعون یا خرچنگی که قدری بدن اش کشیده تر شده است توصیف شده و دانشمندانِ نامِ Acicnemis ryukyuana را روی آن گذاشته اند.

این سوسک بومیِ جزیره ریوکیو ـ زنجیره از جزایر گرم سیری بینِ سرزمین اصلی ژاپن و تایوان که به علتِ تنوع زیستی شان معروف اند ـ است. این جزایر تاریخِ فرگشتیِ نسبتاً منزوی دارند، بنابراین محل زیست حشرات شگفت انگیز و متمایز با سایر نقاط دنیا هستند.

جیک لیوایز، حشره شناس، می گوید: جزایر ریوکیو زمین بازیِ وسوسه انگیزی برای گونه شناسان فراهم می نمایند، زیرا غنی از گونه هایی هستند که فقط در این ناحیه پیدا می گردد.

مجموعه سوسک های سرخورطومی این ناحیه منحصربه فرد است و به هیچ چیز دیگری در آسیای شرقی شباهت ندارد.

سرخورطومی ها یکی از متمایزترین گروه های حیوانات روی زمین را تشکیل می دهند و تقریباً 5800 جنس و بیش از 60000 گونه از آن ها شناسایی شده است.

گونه تازه (A) در مقایسه با گونه های قبلی

جنسِ Acicnemis هم اکنون دارای 180 گونه مختلف است، بنابراین نشان می دهد که کشف گونه های تازه کار راحتی نبوده و به آزمایش و آنالیز یک پیشینه غنی علمی و مجموعه های موزه احتیاج داشته است.

لیوایز می گوید: آنالیز مجموعه ای منحصربه فرد از این گونه تازه نشان می دهد که ryrukyuana یکی از نزدیک ترین خویشاوندانِ گونه های دیگری در جنوب شرق آسیاست، اما برای تأیید آن به تحلیل های دی اِن اِی احتیاج است.

منبع: فرارو

به "کشف گونه ای سوسک تازه با ظاهر موجودات فضایی در ژاپن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گونه ای سوسک تازه با ظاهر موجودات فضایی در ژاپن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید