کشف ژن اضطراب و راه مهار آن

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، کشف یک ژن اضطراب در مغز موش ها می تواند منجر به درمان های جدیدی برای اختلالات اضطرابی گردد که شایع ترین نوع بیماری روانی در دنیا است.

کشف ژن اضطراب و راه مهار آن

کشف ژن اضطراب و راهی طبیعی برای مهار آن می تواند یکی از مهم ترین دستاوردهای بشر در سال های اخیر به شمار آید. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ آموزشی و فنی همراه باشید.

تعریف اضطراب

اضطراب شایع ترین شرایط سلامت روان در دنیا است. شرایطی که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می نمایند و برای رهایی از آن راه های مختلفی را تجربه می نمایند.

درست است که نگرانی یا ترس برای همه افراد در طول زندگی پر فراز و نشیب به دلایل مختلفی اتفاق می افتد اما افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی این احساسات را به طور تکرار شونده و اغلب بدون علت موجهی تجربه می نمایند.

داروها می توانند علائم اضطراب را تسکین دهند، اما از آنجایی که ما واقعا نمی دانیم در مغز افراد مبتلا به اضطراب چه می گذرد، پیدا کردن داروی مناسب یا ترکیبی از داروها می تواند یک فرآیند آزمون و خطای زمان بر باشد.

تحقیقات برای کشف ژن اضطراب

تحقیقات نو نشان می دهد که استفاده از microRNA برای سرکوب یک ژن خاص در مغز موش ها علائم اضطراب را کاهش می دهد. این کشف پیامدهای زیادی برای توسعه داروهای نو ضد اضطراب دارد.

برای درک اینکه چه اتفاقی در مغز می افتد و باعث ایجاد اضطراب می گردد، تیمی از محققان بریتانیایی موش ها را به مدت 6 ساعت در شرایط استرس نگه داشتند تا بتوانند مغز موش ها را در سطح مولکولی تجزیه و تحلیل نمایند. این مطالعه به کشف ژن اضطراب در آمیگدال مغز موش ها انجامید.

در ادامه تحقیقات، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که با در نظر گرفتن مسیری در اصلاح این ژن و سرکوب آن در مغز می توان اضطراب و رفتارهای ناشی از آن را کنترل کرد.

اگر تحقیقات بیشتر این یافته ها را در مغز انسان نیز تایید کند، کشف ژن اضطراب و روشی طبیعی برای مهار آن، دستاوردی مهم برای بشر خواهد بود. نتایج این تحقیقات می تواند به عنوان طرحی برای درمان و یاری به افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی عمل کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب افسردگی در میان حیوانات را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "کشف ژن اضطراب و راه مهار آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ژن اضطراب و راه مهار آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید