هوش مصنوعی کنترل یک هواپیمای پیشرفته تاکتیکی آمریکا را برای بیش از 17 ساعت در دست گرفت!

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، یک هواپیمای آموزشی منحصربفرد جت جنگنده لاکهید مارتین به نام VISTA X-62A به اولین هواپیمای تاکتیکی تبدیل شده است که به وسیله هوش مصنوعی کنترل می گردد و طی یک پرواز آزمایشی از پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا در دسامبر 2021 به مدت بیش از 17 ساعت در آسمان جولان داد!

هوش مصنوعی کنترل یک هواپیمای پیشرفته تاکتیکی آمریکا را برای بیش از 17 ساعت در دست گرفت!

یکی از مسائل ناامید کننده هواپیماهای جنگی مدرن این است که توسعه آنها چقدر طول می کشد. هاپیماهای افسانه ای اسپیت فایر جنگ جهانی دوم تنها سه سال طول کشید تا به خدمت برسند، در حالی که F-35 Lightning II بیست سال زمان برد تا عملیاتی گردد و اولین نمونه هایی که تحویل داده شدند با در نظر گرفتن سفارش های عقب افتاده در حال حاضر از رده خارج محسوب میٰ شوند!

بعلاوه مشکل بزرگ دیگر آموزش خلبان ها برای پرواز با هواپیماهای با کارایی بالا در انواع مختلف وجود دارد. نیروهای هوایی امروزی به علت هزینه های نجومی ساخت و نگهداری جنگنده ها بسیار کوچکتر از گذشته شده اند و در ماموریت های آموزشی هم باید محتاط باشند.

با توسعه هوش مصنوعی، مهندسان اکنون ابزاری دارند که می تواند این دو مشکل را حل نماید. هواپیمای آزمایشی شبیه سازی حین پرواز متغیر (VISTA) که به وسیله مرکز تحقیقاتی طبقه بندی شده Skunk Works لاکهید مارتین با همکاری شرکت Calspan پیشرفته، در مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی هوایی آمریکا در ادواردز برای تقلید از ویژگی های پروازی هواپیماهای مختلف استفاده می گردد. بعلاوه می تواند به صورت مستقل عمل کند.

VISTA X-62A یک هواپیمای اصلاح شده F-16D است که به تجهیزات اویونیک بلوک 40 مجهز شده است. این هواپیما در ژوئن 2021 به X-62A تغییر نام داد.

این هواپیما اگرچه ممکن است شبیه یک F-16 رنگ آمیزی شده به نظر برسد، اما VISTA X-62A بعضی از قابلیت های بسیار پیشرفته را در زیر پوسته آلیاژ آلومینیومی خود پنهان نموده. مهمترین آنها سیستم شبیه سازی VISTA (VSS) پیشرفته به وسیله Calspan و الگوریتم پیروی از مدل لاکهید مارتین (MFA) و سیستم کنترل مستقل شبیه سازی (SACS) است.

دو مورد آخر که با هم ادغام شده اند، به هواپیما قابلیت های تازهی می دهند که آن را به یک ابزار آزمایشی پرواز مستقلو استفاده هوش مصنوعی تبدیل نموده است.

این هواپیما بعلاوه دارای سنسورهای پیشرفته و نمایشگرهای تبلت Getac در هر دو بخش جلو و عقب کابین خلبان است.

به گفته لاکهید، VISTA X-62A نه تنها قابلیت های بهبود یافته ای دارد، بلکه می تواند تغییرات سریع نرم افزایر خود را برای نمونه سازی سریع برای سرعت بخشیدن به توسعه و بعلاوه افزایش تعداد پروازهای آزمایشی انجام دهد.

این رویکرد، همراه با آزمایش متمرکز بر روی سیستم های تازه در حین فراوری، به سرعت امکان استفاده از هواپیماهای بی سرنشین را می دهد و به نیروی هوایی آمریکا امکان می دهد تا توانایی های تاکتیکی مرتبط را به جنگنده های خود را ارتقا دهد.

منبع: لاکهید مارتین

منبع: یک پزشک

به "هوش مصنوعی کنترل یک هواپیمای پیشرفته تاکتیکی آمریکا را برای بیش از 17 ساعت در دست گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی کنترل یک هواپیمای پیشرفته تاکتیکی آمریکا را برای بیش از 17 ساعت در دست گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید