هزینه های ساخت وساز برای ساختمان های یک تا 16 طبقه چقدر تمام می گردد؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اعلام این که 80 درصد ساختمان های کشور زیر 6 طبقه ساخته می گردد، گفت: تعرفه نظام مهندسی باید به وسیله وزیر ابلاغ گردد نه رئیس سازمان نظام مهندسی.

هزینه های ساخت وساز برای ساختمان های یک تا 16 طبقه چقدر تمام می گردد؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، فرشید پورحاجت در مورد هزینه های ساخت مسکن اظهار کرد: هزینه ساخت مسکن برای گروه های مختلف ساختمانی تعیین است. این هزینه ها بر اساس سرفصل ها، ضرائب منطقه ای، حقوق و دستمزد تعریف می گردد.

وی ادامه داد: در قانون جهش فراوری مسکن یک هزینه پایه ساخت به همراه ضرائب منطقه ای و حق الزحمه کسی که می خواهد پروژه را اجرا کند، داریم.

وی با یادآوری این که هزینه های ساخت ساختمان در گروه های (الف)، (ب)، (ج) و (د) تعیین است با اشاره به اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد هزینه 18 تا 21 میلیون تومانی ساخت، اضافه نمود: این عدد، پایه هزینه های گروه (د) یعنی مرتفع است، اما باید دید به لحاظ ساختاری چه تعداد از این ساختمان ها در کشور ساخته می گردد.

وی ادامه داد: غالب ساخت و ساز مسکن در کشور یعنی 70 تا 80 درصد در گروه ج ساخته می گردد که 6 سقف محسوب می شوند. هزینه ساخت هر مترمربع این گروه نیز 10 تا 12 تومان پایه است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با یادآوری ابلاغ تعرفه خدمات نظام مهندسی ساختمان به وسیله رئیس این سازمان، گفت: ماده 117 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان می گوید وزارت راه وشهرسازی باید این کار را انجام دهد. در این راستا شورای مبانی قیمت گذاری تعیین شده و با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان شورای مرکزی نظام مهندسی تشکیل جلسه داده و اعداد و ارقام هزینه ساخت را آنالیز و استخراج می نمایند.

پورحاجت با تاکید بر این که از سوی دیگر شورای فنی سراسر کشور در استان های مختلف نیز هزینه ها را احصا می نمایند، افزود: در نهایت شورای مبانی قیمت ها را نهایی و آنرا برای ابلاغ از سوی وزیر راه و شهرسازی به وی ارجاع می دهد.

اوایل تیرماه سال جاری حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی در نامه ای به روسای سازمان نظام مهندسی استان ها گفت: هزینه ساخت گروه های ساختمانی 1 و 2 طبقه (الف) هر مترمربع 5.3 میلیون تومان (افزایش 47 درصد نسبت به سال 1401)، 3 تا 5 طبقه (گروه ب) 6.2 میلیون تومان (افزایش 47.6 درصدی)، 6 و 7 طبقه (گروه ج) 7.1 میلیون تومان (افزایش 47.9 درصدی)، 8 تا 10 طبقه (گروه ج) 8 میلیون تومان (افزایش 48.1 درصدی در مقایسه با سال 1401)، 11 و 12 طبقه (گروه د) 8.9 میلیون تومان (رشد 48.3 درصدی)، 13 تا 15 طبقه (گروه د) 9.8 میلیون تومان (48.4 درصدر افزایش در مقایسه با سال 1401) و 16 طبقه و بالاتر (گروه د) 10 میلیون تومان (افزایش 38.8 درصدی) است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هزینه های ساخت وساز برای ساختمان های یک تا 16 طبقه چقدر تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های ساخت وساز برای ساختمان های یک تا 16 طبقه چقدر تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید