مدارس کدام شهرها تعطیل می شوند؟، پیک ششم کرونا نزدیک است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، آیا مدارس همه شهرها تعطیل می شوند؟

مدارس کدام شهرها تعطیل می شوند؟، پیک ششم کرونا نزدیک است

به نقل از ایسنا، یوسف نوری به موضوع بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس نیز اشاره نمود و گفت: در 36 کشور و 50 شهر ، مدرسه خارج از کشور داریم، هیچ کشوری مدرسه اش در ایام کرونا تعطیل نیست، البته که رعایت پروتکل ها الزامی است. گزارش های سازمان بهداشت جهانی موجود است و در آن آمده است که مدرسه آخرین جایی است که تعطیل می گردد و اولین جایی است که باز می گردد.

نوری اضافه کرد: حدود دو سال است که مدارس عموما تعطیل بوده اند و آثار زیانباری از بعد آموزشی، پژوهشی و تربیتی متوجه دانش آموزان شده است. به جز یک کشور، شرایط مان از نظر واکسیناسیون 12 تا 18 ساله ها نسبت به مابقی کشورها بهتر است. کارورزهای وزارت بهداشت در این ایام تعطیل نشدند، اما دانشجومعلمان تعطیل شدند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که برای رفاه اجتماعی، مدارس باز باشند.

نوری تاکید نمود که ما نمی خواهیم هیچ دانش آموزی بیمار گردد. باید پروتکل ها رعایت شوند. اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل نمایند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل نمایند. امروز جلسه ای پیرامون افت تحصیلی و بعلاوه بچه هایی که به مدرسه نمی فرایند داشتیم و باید برنامه داشته باشیم و اعتبار بگذاریم تا نصیب آموزشی برابر و عدالت آموزشی اجرا گردد.

بعلاوه وزیر بهداشت مقابله با کرونا را از شاخص های مهم بهداشتی از نظر سازمان های بین المللی معرفی کرد و گفت: تا دو هفته آینده به پیک کرونا می رسیم. اکنون به علت واکسیناسیون مرگ و میر زیر 100 نفر و کمتر از بسیاری کشور های پیشرفته است. پیش بینی می کنیم در نهایت مرگ و میر در اوج پیک ششم به 150 نفر برسد.

وی اضافه کرد: طبق آمار رسمی 135 میلیون دوز واکسن تزریق شده است. 90 درصد جمعیت هدف یک دوز ، 83 درصد دوز دوم و 30 درصد دوز سوم را تزریق نموده اند.

منبع: تجارت نیوز

به "مدارس کدام شهرها تعطیل می شوند؟، پیک ششم کرونا نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس کدام شهرها تعطیل می شوند؟، پیک ششم کرونا نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید