مجسمه های شگفت انگیزی که باید با میکروسکوپ ببینید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ویلارد ویگان سال هاست که برای خودش معروفیتی دست و پا نموده است. معروفیت او به خاطر بازآفرینی آثار مشهور هنری مثل نقاشی های مونالیزا و شام آخر و یا ساخت مجسمۀ افراد مشهور مثل اینشتین و رابین هود است. چیزی که این مجسمه ها را خاص و متفاوت می نماید اندازۀ فوق العاده کوچک و میکروسکوپی آن هاست.

مجسمه های شگفت انگیزی که باید با میکروسکوپ ببینید

به گزارش فرادید؛ اخیرا ویگان نمایشگاه تازۀ خودش با عنوان شاهکار های میکروسکوپی را در ناتینگهام انگلستان برگزار نموده است. در این نمایشگاه 20 مورد از مجسمه های کوچک او که هر کدام در یک سوراخ سوزن جا گرفته اند به نمایش درآمده اند.

او در مصاحبه ای گفته است: این کار حتی از جراحی میکروسکوپی هم پیچیده تر است. برای این کار ثبات دست های شما باید از ثبات دست جراحان هم بیشتر باشد. شاید به نظر برسد که ویگان دارد اغراق می نماید، اما واقعا هر اشتباه کوچک او می تواند چند هفته کار پر زحمتش را به باد بدهد.

یک بار بعد از کامل کردن مجسمه ای که یکی از صحنه های آلیس در سرزمین عجایب را نشان می داد، ناگهان تلفن ویگان زنگ خورد. من تلفن را جواب دادم؛ پرسیدم کیه؟ اما به محض اینکه با دهان نفس کشیدم، آلیس را هم به همراه هوا به درون کشیدم!.

ویگان همواره قبل از آغاز کار تمرین های تنفسی انجام می دهد. او حتی باید به لرزش های حاصل از ضربان قلبش هم توجه داشته باشد. ضمناً او برای بهتر تماشا مصالح کارش از یک میکروسکوپ استفاده می نماید.

مصالح کار او گاهی خرده های الماس هستند و ابزار کارش هم می تواند یک سوزن بسیار باریک تزریق باشد. ویگان رکورددار ساخت کوچکترین مجسمۀ دست ساز در جهان است. مجسمه ای که او از یک جنین انسان ساخته، با 78 میکرون (78 هزارم میلیمتر) طول و 53 میکرون عرض، در کتاب رکورد های گینس به عنوان کوچکترین مجسمۀ جهان ثبت شده است. این مجسمه نه در سوراخ سوزن بلکه داخل یک موی سوراخ شدۀ خود ویگان قرار گرفته است!

(کوچکترین مجسمۀ دست ساز جهان در داخل یک تار موی ویگان)

ویگان در کودکی در خواندن و نوشتن مشکل داشت که این به خاطر اوتیسم تشخیص داده نشدۀ او بود. به همین دلیل ساخت مجسمه های کوچک برای او تبدیل به یک پناهگاه می گردد و مادرش هم در این مسیر تشویقش می نماید. ویگان جملۀ مادرش را به یاد می آورد که به او گفته بود: هرچقدر کوچک تر بسازی نامت بزرگتر خواهد شد.

منبع: فرارو

به "مجسمه های شگفت انگیزی که باید با میکروسکوپ ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه های شگفت انگیزی که باید با میکروسکوپ ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید