مبارزه با فساد محور نشست وزرای امور خارجه همسود

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، وزرای امور خارجه جامعه همسود در نشست ویدیویی که روزهای آینده برگزار می شود، موضوع مبارزه با فساد را بررسی می کنند.

مبارزه با فساد محور نشست وزرای امور خارجه همسود

به گزارش خبرنگار وبلاگ آموزشی و فنی در دوشنبه، وزرای امور خارجه جامعه همسود در نشست ویدیویی که روزهای آینده برگزار می شود، مسائل مربوط به مبارزه با فساد را بررسی می کنند.

دستور جلسه نشست شورای وزیران امور خارجه این اتحادیه شامل 14 موضوع است.

سران نهادهای دیپلماتیک کشورها همسود طی این اجلاس در خصوص مسائل مهم بین المللی و همکاری در چارچوب این اتحادیه مصاحبه و طیف وسیعی از موضوعات مربوط به توسعه بیشتر و تعمیق همکاری در زمینه های مهم فعالیت های اتحادیه کشورهای مشترک المنافع را بررسی می کنند.

پیش نویس توافقنامه همکاری کشورهای مستقل مشترک المنافع در زمینه مبارزه با فساد که هدف از آن افزایش اثربخشی تلاش های ملی و همکاری کشورهای همسود در این زمینه است، طی این اجلاس بررسی می شود.

تدوین و اجرای سیاست های هماهنگ، برنامه و اقدامات مشترک برای مقابله با فساد، مانیتورینگ ضد فساد، بهبود چارچوب قانونی تعامل و هماهنگی قانون ملی، متحدسازی تلاش ها برای غلبه بر تهدید افزایش بیشتر جرایم مربوط به فساد، تضمین تبادل اطلاعات و تقویت اقتدار بین المللی طرف ها در زمینه مبارزه با فساد و تعامل در زمینه آموزش های ضد فساد از جمله اهداف اصلی همکاری کشورهای عضو این اتحادیه به شمار می فرایند.

به این منظور کشورهای عضو در زمینه جرایم مربوط به فساد به یکدیگر کمک های حقوقی ارائه می دهند و اقدامات هماهنگ عملیاتی و پیشگیرانه برگزار می کنند و در زمینه جستجو و بازداشت و استرداد افرادی که مرتکب فساد شدند، همکاری می کنند.

علاوه بر این برقراری همکاری های بین کشورهای عضو در زمینه جستجو و بازگرداندن درآمد حاصل از فساد، تامین حمایت قانونی و پشتیبانی از شهفرایندان و سازمان های درگیر در مبارزه با فساد اداری برنامه ریزی شده است.

طرفین هم چنین در زمینه های اطلاع رسانی و تحلیلی برای مبارزه با فساد تبادل تجربه و در زمینه آماده سازی و بازآموزی پرسنل نهادهای مرتبط همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "مبارزه با فساد محور نشست وزرای امور خارجه همسود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با فساد محور نشست وزرای امور خارجه همسود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید