قهرمانی خاص جوانان والیبال ایران در دنیا

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، بیست ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال دنیا که از 16 تیرماه در شهر منامه کشور بحرین شروع شده بود، با قهرمانی ایران به سرانجام رسید. شاگردان غلامرضا مومنی مقدم که تا پیش از این مسابقه، هفت برد متوالی به دست آورده بودند، در فینال هم سه بر دو به پیروزی رسیدند تا با اقتدار و هشت برد متوالی قهرمان دنیا شوند و جام بیست ودوم را بدون شکست به دست آورند.

قهرمانی خاص جوانان والیبال ایران در دنیا

ملی پوشان جوان کشورمان در ست های دوم و سوم با امتیاز مشابه 25 بر 23 مغلوب ایتالیا شدند، اما در ست های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیاز های 25 بر 20، 25 بر 16 و 15 بر 9 ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی دنیا را از پیش رو برداشتند تا برای دومین بار مدال طلا و ارزشمند این رقابت ها را از آن خود نمایند.

یکی از ویژگی های این مسابقه، تقابل تفکرات دو مدیر فنی تیم های ملی والیبال جوانان ایران و ایتالیا بود که در یک سو خولیو ولاسکو برای ایتالیا با استفاده از همه تجربیات خود به میدان آمد و در طرف مقابل پیمان اکبری پیروز به مهار این مربی سرشناس دنیا شد. تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست ایتالیا علاوه بر کسب مقام قهرمانی این دوره از رقابت ها، جایگاه چهارم افتخارآفرینان این رقابت ها را نیز با سه مدال شامل دو طلا و یک برنز به دست آورد تا ایتالیا به رتبه پنجم سقوط کند. والیبال جوانان ایران سال جاری چهاردهمین حضور خود در مسابقات قهرمانی مردان زیر 21 سال دنیا را تجربه کرد و در مجموع دو مدال طلا (2019 و 2023) و یک برنز (2007) به دست آورده است.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال 1993 برای نخستین بار مجوز حضور در رقابت های دنیای را به دست آورد که با کسب عنوان پنجمی به کار خود سرانجام داد. جوانان ایران در سال های 2005 در پنجمین حضور خود و 2013 هشتمین حضور خود نیز پیروز به کسب عنوان پنجم دنیا شدند. سال 2003 مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دنیا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار گردید و تیم ایران پیروز به کسب عنوان ششمی شد. در سال 2011 تیم ایران در برزیل نیز پیروز به کسب عنوان ششمی شد. تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات سال 2009 هفتم، رقابت های سال 1999 هشتم و سال های 1997 و 2021 عنوان نهم رقابت های دنیای را به دست آورد. جوانان ایران در سال 2015 و در کشور مکزیک در رتبه دوازدهم قرار گرفتند. در سال 2017 و در جمهوری چک، تیم های لهستان، کوبا، روسیه، برزیل و ایران در جایگاه اول تا پنج ایستادند.

نکته درخور توجه اینکه تیم ملی والیبال جوانان ایران تنها تیم ایران است که در یک رشته گروهی در آسیا بدون باخت و در دنیا با هشت برد متوالی قهرمان شده است.

گلزاده، ارزشمندترین بازیکن رقابت ها

کمیته فنی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دنیا برترین بازیکنان بیست ودومین دوره این رقابت ها را معرفی کرد و سه بازیکن ایران با چهار عنوان در جمع برترین های این رقابت ها قرار گرفتند. کمیته فنی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دنیا برترین بازیکنان دوره 22 را معرفی کرد که امیر محمد گلزاده عنوان ارزشمندترین بازیکن را به دست آورد.

لیست بازیکنان تیم رؤیایی بیست و دومین دوره به قرار زیر است:

ارزشمندترین بازیکن: امیر محمد گلزاده (ایران)

برترین مدافعان میانی: لازار بوچکوو (بلغارستان)، فیلیپو بارتولوچی (ایتالیا)

برترین مهاجمان قدرتی: مبین نصری (ایران)، اورییلی ماتیا (ایتالیا)

برترین لیبرو: گابریل لارنزانو (ایتالیا)

برترین پاسور: عرشیا به نژاد (ایران)

برترین قطر پاسور: امیر محمد گلزاده (ایران)

منبع: فرارو

به "قهرمانی خاص جوانان والیبال ایران در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی خاص جوانان والیبال ایران در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید