فروش سوییچ به 84 میلیون دستگاه رسید؛ توسعه کنسول بعدی شروع شده است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، همان طور که انتظار می رفت، شرکت نینتندو هم بالاخره گزارش اقتصادی خود را منتشر کرد. گزارشی که به وسیله آن می توان اطلاعات بسیار جذابی را به دست آورد. در این گزارش میزان فروش کنسول نینتندو سوییچ و همچنین پرفروش ترین بازی های آن تعیین شده است که همگی موفقیت بزرگ و دنباله دار نینتندو را نشان می دهند.

فروش سوییچ به 84 میلیون دستگاه رسید؛ توسعه کنسول بعدی شروع شده است

بر اساس جدیدترین گزارش اقتصادی سالیانه نینتندو که تا تاریخ 11 فروردین 1400 (31 مارس 2021) را شامل می گردد، معین شده که فروش کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ به رقم بزرگ 84.59 میلیون دستگاه در سراسر دنیا رسیده است. این در حالی است که این کنسول از اواسط نسل و در سال 2017 عرضه شده است. این آمار به تنهایی فروش فوق العاده این کنسول را تا به امروز اثبات می نماید.

همچنین طبق آمار منتشر شده، 4.72 میلیون کنسول نینتندو سوییچ در سه ماهه آخری که به 31 مارس منتهی می گردد، فروش رفته است. در همین زمان، 54.78 میلیون بازی روی این کنسول فروش رفته است. درآمد نینتندو در این سال اقتصادی 16.59 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال اقتصادی گذشته حدود 33.4 درصد افزایش داشته است. در واقع، این بیشترین درآمد نینتندو در یک سال اقتصادی در بیش از یک دهه اخیر است. بر اساس این گزارش، سود این شرکت هم 6.04 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال اقتصادی قبل 81.8 درصد افزایش یافته است. این بیشترین سود تاریخ نینتندو در یک سال اقتصادی است.

در آمار جالب دیگری که نتایجی خیره کننده دارد، نینتندو فروش برخی از بهترین بازی های فرست پارتی خود را که به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه شده اند، اعلام نموده است. این آمار فروش فوق العاده برخی از عناوین انحصاری نینتندو را نشان می دهند. طبق این آمار ماریو کارت 8 تا به امروز 35.39 میلیون نسخه فروش داشته است و به احتمال زیاد بتواند به پرفروش ترین بازی مسابقه ای تاریخ تبدیل گردد. از آن طرف، بازی انیمال کراسینگ که در سال گذشته عرضه شد و بسیاری را در دوران کرونا به خود مشغول نموده بود، فقط در یک سال توانسته حدود 32.63 میلیون نسخه فروش داشته باشد که این رقم به معنای واقعی کلمه خیره کننده است. نکته قابل ذکر دیگر اینجاست که بازی Super Mario 3D World + Bowsers Fury توانسته 5.59 میلیون نسخه فروش کند. به صورت کلی، در سراسر دنیا بیش از 587.12 میلیون بازی روی کنسول نینتندو سوییچ به فروش رفته است.

10 بازی پرفروش نینتندو سوییچ

رتبهنام بازیمیزان فروش
1Mario Kart 8 Deluxe35.39 میلیون دلار
2Animal Crossing: New Horizons32.63 میلیون دلار
3Super Smash Bros. Ultimate23.84 میلیون دلار
4he Legend of Zelda: Breath of the Wild22.28 میلیون دلار
5Pokemon Sword / Pokemon Shield21.10 میلیون دلار
6Super Mario Odyssey20.83 میلیون دلار
7Super Mario Party14.79 میلیون دلار
8Pokemon: Lets Go, Pikachu! / Pokemon: Lets Go, Eevee!13.28 میلیون دلار
9Splatoon 212.21 میلیون دلار
10New Super Mario Bros. U Deluxe10.44 میلیون دلار

ادامه فهرست پرفروش ترین بازی های نینتندو سوییچ

رتبهنام بازیمیزان فروش
1Ring Fit Adventure10.11 میلیون دلار
2Luigis Mansion 39.59 میلیون دلار
3Super Mario 3D All-Stars9.01 میلیون دلار
4Super Mario Maker 27.15 میلیون دلار
5Super Mario 3D World + Bowsers Fury5.59 میلیون دلار
6The Legend of Zelda: Links Awakening5.49 میلیون دلار
7Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics3.14 میلیون دلار
8Paper Mario: The Origami King3.12 میلیون دلار
9Hyrule Warriors: Age of Calamity3.07 میلیون دلار
10Pikmin 3 Deluxe2.04 میلیون دلار
11Xenoblade Chronicles: Definitive Edition1.52 میلیون دلار
12Mario Kart Live: Home Circuit1.27 میلیون دلار

همچنین، طبق گفته های دنیل احمد، تحلیلگر ارشد نیکو پارتنر، در این سال اقتصادی نینتندو تقریبا 880 میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه (R&D) خود خرج نموده است که بیش از هر کدام از سال های گذشته است. نکته جالب اینجاست که دنیل احمد اشاره می نماید که این هزینه فقط حدود 5.3 درصد از درآمد کلی شرکت بوده است و نسبت به سال گذشته درصد کمتری است. این قضیه نشان از عملکرد بهتر نینتندو در این سال اقتصادی دارد. او دلیل این امر را درآمد بالا و سود خوب نینتندو در این سال اقتصادی می داند.

همچنین دیوید گیبسون، تحلیلگر و مشاور سرمایه گذاری، طی یک پرسش و پاسخ با نینتندو نکات جالبی را درباره دلایل مختلف هزینه های بالای نینتندو در بخش تحقیق و توسعه به دست آورده است. طبق گفته او، نینتندو اعلام نموده که دلیل اصلی افزایش بودجه تحقیق و توسعه این بوده است که هزینه های توسعه بازی و برون سپاری برای سوییچ افزایش یافته است. در کنار این موضوع، نینتندو روی بخش آنلاین هم سرمایه گذاری نموده است. در نهایت، همان طور که می دانیم، کنسول سوییچ در میانه عمر خود واقع شده است و طبیعی است که نینتندو به فکر سرمایه گذاری روی پلتفرم آینده خود هم باشد که این امر یکپارچه سازی استراتژی سخت افزاری و نرم افزاری شرکت را ادامه خواهد داد. همه این دلایل موجب شده تا در این سال اقتصادی نینتندو رکورد بیشترین هزینه خود در بخش تحقیق و توسعه را ثبت کند.

منبع: Gematsu - VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش سوییچ به 84 میلیون دستگاه رسید؛ توسعه کنسول بعدی شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش سوییچ به 84 میلیون دستگاه رسید؛ توسعه کنسول بعدی شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید