ضرورت همکاری دهیاری ها برای حراست از میراث فرهنگی شهرستان ترکمن

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ترکمن بر ضرورت استفاده از توان دهیاری ها و مردم بومی برای حراست از میراث فرهنگی شهرستان تأکید کرد.

ضرورت همکاری دهیاری ها برای حراست از میراث فرهنگی شهرستان ترکمن

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمد نصیری امروز چهارشنبه 20 آذر 98 در جلسه انجمن میراث فرهنگی بخش مرکزی شهرستان ترکمن ضمن تشریح پتانسیل های شهرستان ترکمن در جذب گردشگر گفت: بهره مندی از توانایی دهیاری ها و مردم بومی یکی از برنامه های این اداره برای حفظ و حراست از میراث فرهنگی شهرستان ترکمن است.

او با اشاره به این که آثار تاریخی و تپه های باستانی به عنوان نماد و هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان ترکمن باید ساماندهی و مشخص تکلیف گردد، اعلام کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان بدون یاری و همراهی مسئولان محلی توانایی حفظ و نگهداری آثار تاریخی را ندارد.

رییس میراث فرهنگی شهرستان ترکمن گفت: در راستای آشنایی با آثار تاریخی شهرستان ترکمن دوره های آموزشی برای انجمن های میراث فرهنگی شهرستان در دستور کار این اداره است.

او اعلام کرد: تاکنون در شهرستان ترکمن 18 اثر تاریخی و فرهنگی به ثبت رسیده است و چندین اثر دیگر نیز در حال پیمودن مراحل ثبت است.

نصیری ادامه داد: در روستاها در صورتی که بنای قدیمی با قدمت 80 سال به بالا وجود داشته و قابلیت ثبت آن بنا نیز باشد شوراها و دهیاری ها می توانند نسبت به معرفی آن به منظور دریافت تسهیلات کم بهره برای بازسازی و احیا اقدام نمایند.

جلسه انجمن میراث فرهنگی بخش مرکزی شهرستان ترکمن با حضور دهیاران و اعضاء شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی در اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "ضرورت همکاری دهیاری ها برای حراست از میراث فرهنگی شهرستان ترکمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت همکاری دهیاری ها برای حراست از میراث فرهنگی شهرستان ترکمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید