شیخان: صنعت سیمان با افت 30 درصدی مصرف برق قادر به مدیریت فراوری است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: صنعت سیمان با 70 درصد دیماند برق خریداری شده نیز می تواند فراوری خود را مدیریت کند تا شاهد توقف کارخانجات و التهاب بازار نباشیم.

شیخان: صنعت سیمان با افت 30 درصدی مصرف برق قادر به مدیریت فراوری است

به گزارش گروه مالی وبلاگ آموزشی و فنی، عبدالرضا شیخان با اشاره به شروع قطعی های برق در این صنعت به منظور مدیریت بار شبکه و تامین برق مصرفی خانوارها، اضافه کرد: هرچند موضوع قطعی گاز در زمستان با سوخت دوم در بسیاری کارخانجات مدیریت شد، اما هیچ جایگزینی برای برق وجود ندارد.

وی بیان داشت: با قطعی برق، توقف ماشین آلات و خطوط فراوریی را شاهد بوده و کوره ها از کار می افتند، در نتیجه نمی توان کلینکر فراوری کرد.

این مقام صنفی ادامه داد: بر این اساس حجم فراوری کاهش یافته و عرضه به بازار نیز با افت روبرو می گردد که در نهایت منجر به افزایش قیمت ها و التهاب بازار خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد این انجمن، مدیریت مصرف برق با هماهنگی کارخانجات مختلف با لحاظ صرفه جویی، شب و روز و پیک مصرف است.

شیخان ادامه داد: صنعت سیمان با 70 درصد دیماند خریداری شده نیز می تواند فراوری خود را مدیریت کند تا شاهد توقف کارخانجات و التهاب بازار نباشیم.

وی گفت: به این منظور، شرکت های برق منطقه ای باید برنامه فراوری هر کارخانه را گرفته و نسبت به هماهنگی اقدام نمایند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تاکید نمود: خطوط فراوری کارخانجات سیمان به ویژه کوره ها نباید متوقف گردد، زیرا منجر به لطمات فنی می گردد، اما به طور می توان مثال شب ها برق را کامل در اختیار کارخانجات قرار داد تا آسیاب ها فعال باشند و به سایش بپردازند و صبح به خطوط فراوری برسند.

وی هشدار داد: در غیر این صورت و تداوم قطعی های برق، افزایش قیمت هر پاکت سیمان حتی تا 100 هزار تومان دور از فکر نخواهد بود.

شیخان، احتیاج هر کارخانه سیمان برای فراوری یک تن از این محصول را 100 کیلو وات ساعت برق برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شیخان: صنعت سیمان با افت 30 درصدی مصرف برق قادر به مدیریت فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخان: صنعت سیمان با افت 30 درصدی مصرف برق قادر به مدیریت فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید