شبیه سازی تمام فصول در دل یک آزمایشگاه بزرگ؛ به انرژی هاوس خوش آمدید!

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، به Energy House 2.0 خوش آمدید. این مکان یک آزمایشگاه علمی است که برای یاری به سازندگان خانه در دنیا برای کاهش انتشار کربن، صرفه جویی در انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی طراحی شده است.

شبیه سازی تمام فصول در دل یک آزمایشگاه بزرگ؛ به انرژی هاوس خوش آمدید!

یک آزمایشگاه بزرگ در بریتانیا شرایط آب و هوایی مختلف را برای آزمایش خانه های آینده شبیه سازی می نماید.

به نقل از تک اکسپلور، هنگامی که کولاکی از برف ریز بر روی دو خانه تازه ساخته شده در آزمایشگاهی بزرگ در شمال انگلستان می ریزد، دما به زیر صفر می رسد.

با وجود شرایط یخبندان، این دو خانه دارای انرژی کارآمد به علت استفاده از فناوری گرمایش و عایق پیشرفته، دنج و گرم باقی می مانند.

به Energy House 2.0 خوش آمدید. این مکان یک آزمایشگاه علمی است که برای یاری به سازندگان خانه در دنیا برای کاهش انتشار کربن، صرفه جویی در انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی طراحی شده است.

این مرکز که در آزمایشگاهی شبیه به یک انبار غول پیکر در محوطه دانشگاه سالفورد (Salford) در نزدیکی مرکز منچستر واقع شده است، ماه گذشته افتتاح شد.

باران، باد، آفتاب و برف را می توان با دما های بین 40 درجه سانتی گراد تا منفی 20 درجه سانتی گراد با استفاده از یک مرکز کنترل بازسازی کرد.

شبیه سازی آب و هوا

پروفسور ویل سوان (Will Swan)، رئیس آزمایشگاه Energy House می گوید: آنچه ما در اینجا کوشش نموده ایم به دست آوریم این است که بتوانیم شرایط آب و هوایی را که حدود 95 درصد از جمعیت زمین تجربه می نمایند، شبیه سازی کنیم.

وی اضافه نمود: این مرکز شامل دو اتاق است که می توانند آب و هوای متفاوتی را به طور همزمان شبیه سازی نمایند. این اتاق ها انواع مسکن را از سراسر دنیا آزمایش می نمایند تا دریابیم چگونه خانه هایی با انتشار صفر خالص و کم مصرف ارائه دهیم.

دو خانه ای که در این مرکز قرار دارند، اساسا بریتانیایی هستند و برای چند سال باقی خواهند ماند. پس از آن سایر سازندگان می توانند فضایی را در این آزمایشگاه اجاره نمایند تا املاک خود را در معرض توجه قرار دهند.

اولین خانه این پروژه به وسیله شرکت املاک بریتانیایی Barratt Developments و شرکت فرانسوی و چندملیتی تولیدنماینده مصالح سن گوبن (Saint-Gobain) ساخته شد.

این خانه با آجر های تزئینی که روی یک قاب از صفحات چوبی و عایق پوشیده شده و صفحات خورشیدی روی سقف آن واقع شده است.

دانشمندان در حال آنالیز کارایی انواع مختلف سیستم های گرمایشی از جمله پمپ های حرارتی منبع هوا هستند. در اتاق نشیمن، یک مدار آب گرم در امتداد پایینی دیوار ها واقع شده است و گرمای بیشتری نیز به وسیله فناوری مادون قرمز تامین می گردد. آینه ها نیز به عنوان رادیاتور های مادون قرمز عمل می نمایند و همزمان حسگر های متعددی بر اینکه کدام اتاق در حال استفاده است، نظارت می نمایند. ساکنان می توانند این فناوری را به وسیله یک سیستم کنترلی که شبیه به رابط الکسا است مدیریت نمایند.

سازندگان تخمین می زنند که این فناوری پیشرفته به معنای یک چهارم شدن مبلغ قبض انرژی یک خانه میانه در بریتانیا است و این یک موهبت برای مشتریانی است که از قیمت های بالای انرژی رنج می برند.

این فناوری سهم مهمی در کوشش های بریتانیا برای رسیدن به انتشار کربن صفر تا سال 2050 برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی خواهد داشت.

یک گزارش پارلمانی نشان داد که در سال 2019، 17 درصد از گاز های گلخانه ای ناشی از گرمایش ساختمان ها و خانه ها است که سهمی مشابه تمام خودرو های بنزینی و دیزلی است که در جاده های بریتانیا رانندگی می نمایند.

الکسای انرژی خانه

تام کاکس (Tom Cox)، مدیر فنی Saint-Gobain در بریتانیا می گوید: یکی از فناوری های کلیدی که ما روی این خانه امتحان می کنیم، تقریبا مانند یک سیستم مدیریت ساختمان برای ساختمان های مسکونی است. این تقریبا شبیه به الکسای سیستم انرژی خانه است و می توان آن را تا آنجایی که ساکنان بخواهند اتوماتیک کرد.

اکنون دانشمندان و شرکت ها با داشتن آزمایشگاه بزرگ خود، دیگر مجبور نیستند منتظر نوسانات شدید آب و هوا بمانند.

کاکس اضافه نمود: ما می توانیم شرایط آب و هوایی که یک سال به وقوع پیوستن آن موقع می برد را در عرض یک هفته آزمایش کنیم. هدف نهایی ما ایجاد محیطی است که راحت، ارزان و از نظر تجاری قابل ارائه باشد.

منبع: فرادید

به "شبیه سازی تمام فصول در دل یک آزمایشگاه بزرگ؛ به انرژی هاوس خوش آمدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه سازی تمام فصول در دل یک آزمایشگاه بزرگ؛ به انرژی هاوس خوش آمدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید