سفارت چک در لیبی تعطیل شد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، جمهوری چک به دلیل وخیم تر شدن اوضاع امنیتی طرابلس پایتخت لیبی، سفارت خود در این شهر را تعطیل کرد.

سفارت چک در لیبی تعطیل شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آموزشی و فنی، وزارت خارجه چک در بیانیه ای گفت که سفارت این کشور در لیبی به دلیل وخیم تر شدن اوضاع امنیتی تعطیل شده است.

در این بیانیه آمده است که احتمال بهبود فوری اوضاع طرابلس وجود ندارد و به همین دلیل سفارت چک در طرابلس به اجبار تعطیل شده و فعالیت های آن به سفارت این کشور در تونس منتقل شده است.

طبق گزارش وبگاه بوابة الوسط، در بیانیه مذکور آمده است که از آوریل 2015 بخش بزرگی از فعالیت های سفارت چک در لیبی به سفارت آن در تونس منتقل شده بود اما اکنون به دلیل وخامت اوضاع امنیتی لیبی، سفارتخانه به طور کامل تعطیل شد.

نیروهای حفتر از بیش از چهار ماه پیش حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر شروع نموده اند و طبق آمارهای سازمان ملل تا کنون نزدیک به یک هزار نفر کشته و بیش از پنج هزار نفر زخمی شده و علاوه بر آن 100 هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی تحت فرماندهی فائز السراج از چهارشنبه گذشته با سرانجام یافتن آتش بس انسانی پیشنهادی سازمان ملل به مناسبت عید قربان، ازسر گرفته شد.

نیروهای حفتر بامداد روز آدینه (دیروز) همزمان با فرود چند هواپیما در فرودگاه معیتیقه، چند خمپاره به فرودگاه شلیک کردند.

پنجشنبه گذشته نیز نیروهای حفتر گفتند که فرودگاه بین المللی زواره در فاصله 120 کیلومتری غرب طرابلس را هدف قرار دادند.

نیروهای حفتر مدعی شدند که از این فرودگاه برای برخاستن پهپادهای ترکیه ای که تحویل نیروهای دولت وفاق ملی شده است، استفاده می شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفارت چک در لیبی تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت چک در لیبی تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید