ساخت شیشه های ضد بخار بدون احتیاج به باتری

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، محققان به تازگی پیروز به ساخت شیشه های ضد بخاری شدند که نیازی به باتری یا هر گونه اتصالات الکتریکی ندارد.

ساخت شیشه های ضد بخار بدون احتیاج به باتری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آموزشی و فنی، استفاده از شیشه های جلوی ماشین به هنگام رانندگی و عینک های اسکی به دید بهتر شما یاری می نماید اما اگر دما و رطوبت هوا تغییر کند، بخاری بر روی آنها می نشیند و دید شما را دچار مشکل می نماید.

در حال حاضر از باتری ها و اتصالات الکتریکی برای مقابله با ایجاد بخار بر روی شیشه ها استفاده می گردد اما اکنون محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ پوشش جدید ضد بخاری را ارائه نموده که می تواند بدون احتیاج به باتری، بخار شیشه ها را از بین ببرد.

براساس گزارش نیواطلس، تیم زوریخ برای این کار عناصر گرمایی استفاده کردند که احتیاجی به اتصال الکتریکی ندارد. این پوشش جدید حاوی نانوذرات های طلا است که در اکسید تیتانیوم قرار گرفته است. این مواد، نور فروسرخ و نور مرعی را از هوا می گیرند و سطوح را گرم و از جمع شدن بخارآب جلوگیری می نمایند.

به گفته این تیم، این پوشش تا دمای 3 یا 4 درجه سانتی گراد افزایش می یابد و در آزمایشات صورت گرفته این پوشش قادر به پاکسازی بخار روی شیشه ها تا 4 برابر سریع تر از اسپری های ضد بخار بود. همچنین مکانیسم ساخت این پوشش به گونه ای است که می توان از آن به مدت طولانی استفاده کرد.

کریستوفر واکر سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: تاثیر اسپری های ضدبخار پس از خشک شدن یا توزیع غیریکنواخت از بین می روند اما این پوشش ها دارای دوام بیشتری هستند و می توان به طور روزانه از آنها استفاده کرد.

طبق این گزارش، از آنجایی که این پوشش احتیاجی به باتری یا هر گونه اتصالات الکتریکی ندارد، برای مواردی از جمله شیشه ها، عینک اسکی، کلاه ایمنی موتورسیکلت ها، پنجره ها و شیشه های جلوی ماشین مفید و قابل استفاده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ساخت شیشه های ضد بخار بدون احتیاج به باتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت شیشه های ضد بخار بدون احتیاج به باتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید