خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می نماید؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خوراندن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می نماید؟ پاسخ فوق تخصص گوارش و کبد بچه ها دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در ادامه بخوانید.

خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می نماید؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، دکتر امیرحسین حسینی، فوق تخصص گوارش و کبد بچه ها درباره باور غلط خوراندن تخم کفتر به بچه ها برای باز شدن زبان آنها گفت: بعضی افراد به محض اینکه روند صحبت کردن یا اصطلاحا زبان بازکردن کودکشان به تاخیر می افتد به او تخم کبوتر یا بعضی خوراکی های دیگر می خورانند که این موضوع باوری اشتباه است و صرفا این اقدام روند درمان و مداخلات گفتار درمانی را به تاخیر می اندازد.

وی شرح داد: در فرایند حرف زدن کودک سه بخش زبان، ماهیچه های حلق و طناب های صوتی، شنوایی و مسیر شنوایی و سیستم عصبی مرکزی باید با هم هماهنگی داشته باشند تا در زمان مناسب سیستم عصبی کودک کامل و او قادر به صحبت کردن باشد.

حسینی با اشاره به اینکه اگر کودکی در مسیر شنوایی مشکل داشته باشد، ممکن است شنوایی او به تاخیر بیفتد، تاکید نمود: اگر هماهنگی عضلات و حلق، طناب های صوتی و یا مسیرهای عصبی دچار مشکل گردد یا کودک مبتلا به فلج مغزی و سایر بیماری های سیستم عصبی مرکزی باشد باید درمان به صورت جدی دنبال گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی وی در پایان اظهار کرد: مسائل در صحبت کردن کودک باید به وسیله تیم متخصص شنوایی سنجی، فوق تخصص مغز و اعصاب بچه ها و در ادامه حمایت های گفتار درمان انجام گردد. بعلاوه مسائل آناتومیکی مثل شکاف کام هم به وسیله جراحان پلاستیک، بچه ها و یا گوش و حلق و بینی انجام می گردد بنابراین؛ تخم کبوتر یا هر خوراکی دیگری به هیچ عنوان مسائل گفتاری کودک را رفع نخواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید