جزییات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ارزیابی های ما نشان می دهد ساختمان شماره 3 بیمارستان حضرت رسول (ص) اخطار بحرانی دارد، گفت: این موضوع سبب شده تخلیه این ساختمان در دستور کار قرار گیرد. عملیات تخلیه ظرف یک ماه برنامه ریزی شده و ظرف سه ماه انجام می گردد؛ بنابراین فعلا عملیات تخلیه شروع نشده است.

جزییات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول

دکتر نادر توکلی در تبادل نظر با ایسنا، درباره عملیات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول (ص)، بیان نمود: منظور از تخلیه، تخلیه فوری نیست. در بیمارستان حضرت رسول 4 ساختمان داریم که به یکدیگر متصل اند. سه ساختمان کاربری درمانی فعال دارند و یک ساختمان هم کاربری غیردرمانی و اداری دارد. در حال حاضر ارزیابی های ما نشان می دهد ساختمان شماره 3 اخطار بحرانی دارد که سبب شده تخلیه ساختمان شماره 3 در دستور کار ما قرار گیرد.

وی اضافه کرد: منظور از تخلیه ساختمان شماره 3 این بیمارستان، جانمایی آن در فضایی دیگر خارج از بیمارستان است. تقریبا نزدیک به 180 تختِ بیمارستان حضرت رسول در این ساختمان واقع شده است که مخصوص ارائه سرویس های فوق تخصصی و الکتیو (غیراورژانسی) هستند.

او با اشاره به اینکه هر 4 ساختمان بیمارستان حضرت رسول (ص) از نظر ایمنی غیرسازه ای مورد رصد قرار گرفتند، بیان نمود: بر این اساس ایمنی غیرسازه ای مانند مباحث آتش نشانی، آسانسور ها و... مورد آنالیز قرار گرفته و تا حد امکان اصلاح شده است. در بحث ایمنی سازه ای ساختمان شماره یک و دو از ایمنی نسبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به شکل گیری کارگروه تخلیه ساختمان شماره سه بیمارستان حضرت رسول (ص) در دانشگاه علوم پزشکی ایران، توضیح داد: این کارگروه متشکل از مسئولین بخش ها، واحدها، حراست و مدیریت بیمارستان و... است تا احتیاجسنجی مناسبی از شرایط تخلیه بیمارستان داشته باشیم. عملیات تخلیه ظرف یک ماه برنامه ریزی شده و ظرف سه ماه انجام می گردد بنابراین فعلا عملیات تخلیه شروع نشده است. این کار بسیار سخت است. البته بعضی قسمت های ساختمان شماره سه در ساختمان های شماره یک و دو جانمایی شده است، ولی سایر بخش ها باید در بیمارستان های دیگر جانمایی شوند که در این زمینه در حال رایزنی با بیمارستان هایی که ضریب اشغال تخت کمتری دارند، هستیم.

توکلی اضافه کرد: کلیه خدمات اورژانس، تروما، مصدومین و اورژانس تنفسی و قلبی کماکان در بیمارستان حضرت رسول (ص) پذیرش می شوند و تمام خدمات ساختمان شماره یک و دو پابرجا است. ترجیح ما این است که بیمارستان جایگزین در منطقه غرب باشد تا از نظر توزیع بیمار به مشکل برنخوریم.

او تاکید نمود: یک ماهی که برای برنامه ریزی فرایند تخلیه در نظر گرفته شده است از ابتدای تیرماه شروع شده و پس از آن هم در طی تابستان فرایند تخلیه انجام می گردد. پس از تخلیه قرار است ساختمان شماره سه تخریب و مجددا از نو ساخته گردد که قطعا برای ساخت آن احتیاجمند بودجه هایی خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم. دستور کار بعدی ما جانمایی و تخلیه ساختمان شماره 4 است، البته تخلیه این ساختمان به میزان ساختمان شماره سه بحرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه برنامه بلند مدت بیمارستان حضرت رسول (ص)، بیمارستان جایگزین است، اظهار کرد: در جنب بیمارستان از سالیان قبل توانستیم زمینی را برای جایگزین بیمارستان در نظر بگیریم و به آن فکر کنیم. بیمارستان حضرت رسول (ص) موقوفه است و، چون نیت واقف هم ارائه خدمات درمانی در این محل بوده است در آینده قطعا بازسازی و جانمایی آن به شکل درمانی خواهد بود.

او درباره سایر مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران که ممکن است تخلیه و جانمایی شوند، توضیح داد: به شکل فوری و حیاتی چنین مسئله ای را مدنظر نداریم، اما قطعا بیمارستان های دیگری هم داریم که از ناپایداری هایی برخوردار هستند. بیشتر مراکز درمانی ما فرسوده هستند و این امری است که سبب می گردد لازم باشد در گذر زمان به فکر بیمارستان جایگزین، بازسازی و نوسازی باشیم. در این رابطه جایگزین بیمارستان فیروزآبادی نیز دیده شده است و در حال انتقال آن طی دو ماه آینده به بیمارستان 320 تخت خوابی تازهی هستیم که ساخته و تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان فیروزآبادی پیش از این دارای 200 تخت بود، اما بیمارستان تازه جایگزین که به زودی وارد مدار می گردد 320 تخت اضافه می نماید و این تعداد قطعا احتیاج منطقه را رفع خواهد نمود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: پس از تخلیه؛ تخریب بیمارستان فیروزآبادی انجام می گردد و ان شاءالله با ساخت ساختمان تازه، دانشکده دندان پزشکی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در این منطقه در آن مکان شروع به کار خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "جزییات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید