ترامپ: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا گفت، اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است.

ترامپ: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به وبلاگ آموزشی و فنی در کاخ سفید گفت: نمی خواهم چنین چیزی بگویم اما همواره یک گزینه نظامی نیز وجود دارد. تمامی گزینه های روی میز است و من نمی خواهم هیچ گزینه ای را حذف کنم.

در همین حال جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ در مصاحبه ای رادیویی گفت: مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا قریب الوقوع نیست اما تمامی گزینه ها بر روی میز است.

بولتون در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا، برزیل، کلمبیا یا یک نیروی مرکب در شرف مداخله نظامی در ونزوئلا هستند که به شدت گرفتار آشوب های اجتماعی و سیاسی شده، گفت: نه. ترامپ اعلام نموده تمامی گزینه ها روی میز است اما هدف ما گذار صلح آمیز قدرت است.

دولت ترامپ اقدام گسترده ای را برای سرنگونی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا شروع نموده که شامل حمایت از خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور می باشد.

بولتون در کنفرانس خبری کاخ سفید که اخیراً برگزار گردید یادداشتی در اختیار داشت که روی آن نوشته شده بود 5000 نیرو در کلمبیا.

وی از اظهار نظر در مورد این پیغام امتناع کرد و تنها گفت: هنگامی که ما می گوئیم تمامی گزینه ها روی میز است قصد داریم اظهاراتمان را در همین حد نگهداریم و ارائه جزئیات بیشتر بی تدبیری محسوب می گردد.

این اظهارات حاکی از آن است که دولت واشنگتن دست کم برای الان میخواهد به استفاده از قدرت نرم بسنده کند.

بولتون گفت: ما تحریم های مالی اعمال نموده ایم و فشار سیاسی از سراسر دنیا بر ونزوئلا را افزایش دادیم. اکثر قریب به اتفاق مردم ونزوئلا می خواهند دولت مادورو سرنگون گردد. به همین خاطر است که ما امیدواریم و انتظار داریم چنین اقدامی صورت گیرد.

52310

منبع: خبرآنلاین

به "ترامپ: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید