تجربه بهتر خرید با امکان حذف و اضافه کردن کالاهای یک سفارش

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران برای بهبود تجربه مشتریان، امکان اضافه یا حذف کردن کالا به یک سفارش حتی پس از پرداخت و نهایی شدن را فراهم نموده است.

تجربه بهتر خرید با امکان حذف و اضافه کردن کالاهای یک سفارش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از ثبت نهایی سفارش خود در وبلاگ آموزشی و فنی یادتان بیاید که خرید محصولی را فراموش نموده اید و آن را به سبد خرید خود اضافه ننموده بودید. همچنین ممکن است پس از ثبت یک سفارش و حتی پرداخت آن، از خرید یک آیتم پشیمان شده باشید و تمایل دارید که آن را از سفارش خود حذف کنید. در گذشته تنها راه شما برای این دو حالت، ثبت سفارش جداگانه برای تحویل آیتم جا مانده یا مرجوع کردن کالایی بود که از خرید آن صرف نظر نموده بودید. اما از پاییز 98 وبلاگ آموزشی و فنی بر اساس رفتار کاربران خود امکانی فراهم نموده است که مشتریان بتوانند حتی پس از ثبت نهایی سفارش محصول جدیدی را به سبد قبلی خود اضافه یا کالایی را از آن حذف نمایند.

در ادامه با جزئیات کامل و روش انجام این کار یعنی تغییر بسته سفارشی خود را شرح می دهیم.

روش اضافه کردن کالا به یک سفارش ثبت شده

در صورتی که سفارش خود را ثبت نموده باشید اما بخواهید کالای دیگری را هم هم زمان با سفارش خود دریافت کنید، ضروری است هنگامی که سفارش قبلی شما پیش از شروع پردازش و در حالی که هنوز از انبار خارج نشده است دست به کار شوید. بنابراین تنها در صورتی که فرایند پردازش و خروج از انبار برای سفارش قبلی شما انجام نشده باشد می توانید کالایی را به آن اضافه کنید. همچنین کالای دلخواه باید تمام شرایط زیر را داشته باشد؛

  • شرایط سفارش قبلی شما باید به گونه ای باشد که از نظر فرایندهای عملیاتی، در انبار موجود باشد.
  • شرایط ارسال سفارش شما باید به گونه ای باشد که در مرحله پردازش قرار داشته باشد.
  • بازه زمانی تحویل سفارش، باید در دسترس باشد.
  • نوع کالای جدید (سوپرمارکتی بودن یا نبودن)، موجود بودن آن در انبار و قیمت آن باید با سفارش قبلی شما متناسب باشد.
  • در صورتی که روش پرداخت سفارش قبلی خود را به صورت پرداخت در محل انتخاب نموده بودید، پرداخت جدید برای کالای انتخابی شما نباید از 3 میلیون تومان بیشتر باشد.

پس از آنالیز تمامی این شرایط و در صورتی که کالای جدید واجد شرایط باشد به ترتیب زیر عمل کنید و به پیغام هایی که برای شما ظاهر می گردد دقت کنید؛

  1. کالایی که قصد اضافه کردن آن به سفارش قبلی را دارید انتخاب کنید و وارد صفحه محصول شوید. به محض انتخاب کالا (با فرض اینکه تمامی شرایط بالا درباره کالای انتخابی شما صادق باشد) این پیغام برایتان به نمایش در می آید: دریافت با سفارشات قبلی. به عبارت دقیق تر، در این شرایط یک اعلان برای شما ظاهر می گردد که حاوی این پیغام است:

هنوز فرصت دارید کالاهای زیر را هم زمان و بدون پرداخت هزینه ارسال اضافه، با یکی از سفارش های پردازش نشده خود دریافت کنید.

2. در صورت تمایل، روی دکمه دریافت با سفارشات قبلی کلیک کنید. با این کار وارد صفحه آخرین سفارش هایتان می شوید که پردازش آن ها نهایی نشده است. در این صورت، از شما خواسته می گردد تا مرسوله ای را که می خواهید کالا یا کالاهای جدید هم زمان با آن ارسال گردد انتخاب کنید. در صورتی که تنها یک سفارش در مرحله پردازش داشته باشید، به صورت پیش فرض، همان سفارش فعال می گردد. با فشردن دکمه تأیید و ادغام وارد مرحله پرداخت می شوید.

3. توجه کنید که در صورتی که پرداخت سفارش قبلی خود را به صورت اینترنتی پرداخت نموده بودید، برای افزودن سفارش جدید هم شیوه پرداخت در محل برای شما نمایش داده نخواهد شد. به این ترتیب، این اعلان را مشاهده خواهید کرد:

کالاهای جدید با موفقیت به سفارش پیشین افزوده شدند و سفارش هم اکنون در انتظار پرداخت است.

با کمی دقت متوجه می شوید که در جدول صفحه پرداخت، علاوه بر نام تحویل گیرنده، شماره تماس و محل تحویل، مابه التفاوت قابل پرداخت یعنی مبلغ کالای جدید و مبلغ پرداخت شده برای سفارش قبلی که حالا قصد اضافه کردن کالا به آن را دارید هم قابل مشاهده است.

  • توجه: برای دریافت کالای جدید همراه با سفارش قبلی خود ضروری است پس از رسیدن به مرحله پرداخت، فرایند پرداخت را تا نهایت 1 ساعت انجام دهید. رزرو تمامی محصولات در سبدهای خرید تنها به مدت یک ساعت امکان پذیر است و پس از این مدت، به صورت اتوماتیک حذف می گردد.

4. پس از تکمیل و نهایی کردن فرایند پرداخت، صفحه اعلام پرداخت و ثبت موفقیت آمیز سفارش ظاهر می گردد.

  • توجه: در حال حاضر برای سفارش هایی که از قابلیت ارسال مستقیم از فروشنده برخوردار هستند، امکان اضافه شدن به سفارش قبلی وجود ندارد.

روش حذف کردن کالا از یک سفارش ثبت شده

در صورتی که سفارش خود را ثبت نموده باشید اما بخواهید یکی از آیتم ها را از سبد سفارش خود حذف کنید و از خرید آن منصرف شده باشید، ضروری است هنگامی که سفارش قبلی شما هنوز بسته بندی نشده و از انبار خارج نشده است دست به کار شوید. بنابراین تنها در صورتی که فرایند پردازش و خروج از انبار برای سفارش قبلی شما انجام نشده باشد می توانید سفارش خود را تغییر و کالایی را از آن حدف کنید.

  1. برای این کار وارد فروشگاه شوید، از بخش سفارش های من روی یکی از سفارش هایی که در مرحله پردازش واقع شده است و قصد تغییر کالاهای نهایی آن را دارید کلیک کنید. مطابق تصویر روی گزینه لغو مرسوله یا کالا کلیک کنید.

2. همان طور که مشاهده می کنید در این قسمت می توانید هم کل مرسوله و یکی از کالاهای آن را لغو کنید. در صورتی که قصد لغو کردن کل سفارش خود را دارید تمام گزینه ها را علامت بزنید و اگر از خرید یک یا چند کالا از بسته سفارشی خود منصرف شده اید کنار آنها علامت بزنید.

3. با فعال کردن گزینه لغو کالا در سمت چپ پروفایلتان، دو قسمت ظاهر می گردد که اولی تعداد کالا برای لغو و بعدی علت لغو است. می توانید از بین گزینه های موجود، دلیل خود را برای لغو دریافت آن کالا انتخاب کنید و سپس تأیید لغو را کلیک کنید.

4. به این ترتیب شما با انتخاب آن کالاها برای لغو و انتخاب دلیل لغو هر کالا می توانید مجموع مبلغی را که به حسابتان بازگردانده می گردد در پایین صفحه مشاهده کنید.

لغو دریافت مرسوله هم مانند اضافه کردن یک یا چند کالا به یک سفارش، شرایطی دارد که ضروری است به آن توجه کنید؛

  • تنها در صورتی که سفارش شما در مرحله پردازش قرار داشته باشد و در انبار موجود باشد می توانید یک آیتم یا کل سفارش را لغو کنید. اما اگر پردازش انبار شروع شده باشد می توانید ارسال کل سفارش را لغو کنید.
  • در صورتی که لغو کردن یک کالا از سفارش، هزینه ارسال را تغییر دهد و مقدار هزینه کالای (کالاهای) لغو شده کمتر از هزینه ارسال باشد، امکان لغو کردن ارسال برای آن کالا (کالاهای) وجود ندارد، مگر در شرایطی که روش پرداخت سفارش به صورت اینترنتی انتخاب شده باشد.
  • سفارش هایی که شامل کالاهای حجیم مانند موتورسیکلت باشند شامل امکان لغو دریافت مرسوله نمی شوند.
  • در صورتی که لغو دریافت یک کالا منجر به کاهش مبلغ سفارش نهایی به کمتر از 200 هزار تومان (مقدار لازم برای ارسال رایگان) گردد، هزینه ارسال برای آن سفارش دوباره محاسبه خواهد شد.البته در صورتی که دلیل لغو مربوط به وبلاگ آموزشی و فنی باشد و نه به درخواست مشتری، هزینه ارسال برای مشتری صفر و توسط وبلاگ آموزشی و فنی پرداخت می گردد.
  • در خصوص کارت های هدیه یا کدهای تخفیف، درصورتی که فرایند لغو ارسال انجام گردد، شرایط این فرایند دوباره محاسبه خواهد شد.

وبلاگ آموزشی و فنی امیدوار است که این امکان، یعنی تغییر سفارش نهایی و اضافه یا کم کردن کالا از بسته سفارش تأثیر مثبتی بر تجربه کاربران از خرید در وبلاگ آموزشی و فنی داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا از این قابلیت استفاده نموده اید؟ آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "تجربه بهتر خرید با امکان حذف و اضافه کردن کالاهای یک سفارش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه بهتر خرید با امکان حذف و اضافه کردن کالاهای یک سفارش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید