بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می دهند!

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: 70 تا 80 درصد آسانسورهای استان استاندارد نیستند.

بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می دهند!

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، احمد مرادپور در اولین نشست تخصصی مناسب سازی معاونین عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش که به میزبانی لرستان و در سالن اجلاس بهزیستی استان برگزار گردید، اظهار کرد: مناسب سازی، آیتم مهم در احداث ساختمانهای چند طبقه است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نظارت ویژه بر احداث ساخت و سازها و به ویژه ساختمان های چند طبقه صورت گیرد. ساختمان هایی که مناسب سازی نشده اند هر چه سریعتر باید اصلاح و بازسازی شوند.

وی اضافه کرد: اعتقاد نداشتن به مناسب سازی وجود دارد و اولین قدم، شکل گیری این اعتقاد و فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن است، بنابراین نداشتن اعتبار کافی و تعیین برای مناسب سازی، بهانه است.

پیش از این مدیرکل استاندارد لرستان در شهریور ماه گفته بود: 371 آسانسور مسکن مهر استان غیر استانداردند. مرضیه قنبریان در شورای استاندارد با بیان اینکه وضعیت استاندارد آسانسورهای منصوب در مسکن مهر استان بحرانی است، اظهار کرد: 578 مورد آسانسور در مسکن مهر وجود دارد که 371 مورد فاقد گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت استاندارد است. وی ادامه داد: احتیاج است که برای استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر باید تمام دستگاه های مرتبط همکاری نموده تا بتوانیم امسال پرونده آن را به اتمام برسانیم. سال گذشته 785 درخواست آسانسور ثبت و 379 مجوز صادر شد که 80 درصد مجوزها به تایید استاندارد رسید. مدیرکل استاندارد لرستان یادآور شد: 26 شرکت کار نظارت بر استانداردسازی آسانسورها را در استان انجام می دهند. تاییدیه آسانسورها یکساله بوده و پس از آن باید مورد نظارت ادواری قرار گیرند. این مسئول گفت: مکان های عمومی دارای آسانسور، باید استانداردهای لازم را کسب نموده و بحث استانداردسازی را جدی بگیرند.

مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان در مراسم افتتاحیه انجمن تخصصی صنایع همگن آسانسور و پله برقی استان در اردیبهشت ماه نیز، اجرای مقررات استانداردسازی آسانسورها را اجباری مطرح نمود و اضافه کرد: عمر تاییدیه استاندارد این سازه ها یک ساله بوده و بعد از این مدت احتیاج به بازرسی ادواری و تایید مجدد دارد.

قنبریان با بیان اینکه در حال حاضر شش شرکت در زمینه این صنعت فعال هستند، ادامه داد: هم اکنون برای اجرای آسانسور مسکن مهر استان، کاهش تعرفه منظور شده است. مدیرکل استاندارد لرستان در ادامه از مشکل دار بودن آسانسورهای بیمارستان های استان اطلاع داد و با اشاره به آمار درخواست آسانسور در سال گذشته گفت: پارسال 760 مورد ثبت درخواست داشتیم که 380 مورد تاییدیه کیفیت گرفتند و این آمار در دو ماهه ابتدایی امسال 30 آسانسور بوده است. بروجرد و خرم آباد شهرستان های با بیشترین درخواست بوده اند.

دبیر:شیما عباس زاده

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید