به شرایط با ثباتی در مورد کرونا نرسیده ایم، هنوز نباید تجمعات و اجتماعات صورت گیرد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر که به شرایط با ثباتی در مورد بیماری کروناویروس در استان نرسیده ایم و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند بسیار خطرناک باشد.

به شرایط با ثباتی در مورد کرونا نرسیده ایم، هنوز نباید تجمعات و اجتماعات صورت گیرد

حسین کلانتری عصر روز گذشته در نشست ستاد مدیریت کرونای استان به وسیله ویدئوکنفرانس با فرمانداران و مسئولان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها بر تداوم نظارت دقیق و کامل در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند تاکید نمود.

وی اظهارکرد: فاصله گذاری اجتماعی و بعد از آن فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از جمله طرح های مهم ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور برای مهار گسترش شیوع بیماری کروناست و فرمانداران و مسئولین شبکه های بهداشت شهرستان ها به صورت میدانی نظارت جدی بر اجرای کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه از برگزاری هرگونه اجتماعات و مراسمات پرهیز گردد، گفت: براساس آمار در یک مراسم جشن و عروسی چندین نفر به کروناویروس مبتلا شده اند.

کلانتری توضیح داد: هنوز شرایط به گونه ای است که نباید تجمعات و اجتماعات صورت گیرد، شرایط را نباید عادی گرفت چون سلامت و جان مردم در خطر می افتد.

وی تاکید نمود: افرادی که اهل فن نیستند و غیرمتخصص در ارتباط با کروناویروس هستند در این خصوص اظهار نظر نکنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح نمود: رسانه ها به این مسئله توجه جدی داشته باشند که هرگونه اطلاعات و آمار غلط و نادرست در مورد بیماری کروناویروس باعث التهاب در جامعه و ایجاد شرایط نامناسب روحی و روانی بین مردم می گردد.

کلانتری گفت: در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند اگر می خواهیم شیوع بیماری و مسائل معیشتی و مالی را کاهش دهیم باید بر نظارت دقیق در اجرای پروتکل ها بهداشتی و سخت گیری های لازم کاسته نگردد.

وی یادآور شد: در حال حاضر که به شرایط با ثباتی در مورد بیماری کرونا نرسیده ایم و عدم رعایت پروتکل ها و مراقبت های بهداشتی فردی و اجتماعی و تفکر عادی سازی شرایط می تواند بسیار خطرناک بوده و عوارض بهداشتی و مالی بیشتری به ما تحمیل کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تامین 47 میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاع داد و اظهارکرد: کار توزیع و واریز این مبلغ از امروز شروع می گردد.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ تجهیزات و امکانات کمبودی ندارد و اگر در جایی کمبودی احساس گردد به سرعت تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: هم اکنون بیمار مبتلا به کرونای بدحال در ICU نداریم به جز یک نفر در گچساران که حال وی رضایت بخش و رو به بهبود است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: اگر در شهرستانی احساس گردد که برای کنترل و مدیریت بیماری احتیاج به توجه بیشتری دارد قطعا اقدامات لازم به عمل آورده می گردد.

کلانتری از کوشش ها، زحمات سخت و شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه های بهداشت و درمان در همه شهرستان های استان صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

وی تاکید نمود: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در میان استان های کشور در شرایط خوبی قرار داریم و بیش از 90 درصد کار انجام گرفته است و ثبت نام برای کسب مجوز فعالیت از 3000 هزار واحد تولیدی به 27 هزار رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نظارت مستمر و میدانی که صورت می گیرد با واحدهای تولیدی که کمترین بی توجه در رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشد برخورد قانونی به عمل می آید.

کلانتری مطرح نمود: از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور در مورد طرح فاصله گذاری هوشمند برای مشاغل پر ریسک تا به امروز تصمیمی گرفته نشده است و چنانچه تصمیمی اتخاذ گردد همزمان با سراسر کشور در این استان هم طبق دستورالعمل اعلام و اجرا خواهد شد.

وی به مسئولین مربوطه تاکید نمود: کوچ عشایر به لحاظ امنیتی و ویروس کرونا به خوبی مدیریت گردد و همه جوانب کار در این رابطه مد نظر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "به شرایط با ثباتی در مورد کرونا نرسیده ایم، هنوز نباید تجمعات و اجتماعات صورت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به شرایط با ثباتی در مورد کرونا نرسیده ایم، هنوز نباید تجمعات و اجتماعات صورت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید