به روزرسانی قوانین دوچرخه سواری در پایتخت

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران آنلاین:مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران از لزوم تدوین و به روزرسانی قوانین دوچرخه سواری هم زمان با توسعه دوچرخه سواری اطلاع داد.

به روزرسانی قوانین دوچرخه سواری در پایتخت

یعقوب آزاده دل در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم قانونمند شدن دوچرخه سواری در پایتخت، به اطلاعیه پلیس راهور مبنی بر ممنوعیت تردد دوچرخه سواران در خطوط ویژه اشاره نمود و گفت: خوشبختانه این دغدغه نشان می دهد که دوچرخه و دوچرخه سواری به چشم آمده است.

او گفت: دوچرخه سواران، برای این که از سرعت و امنیت بیشتری برخوردار شوند وارد خطوط می شوند. می بایست هم زمان با توسعه دوچرخه سواری در تهران بحث تدوین قوانین و به روزرسانی مقررات موجود انجام گردد.

آزاده دل با بیان این که باید به روی توسعه جهت دوچرخه سواری اقدامات بیشتری انجام گیرد، گفت: در حال حاضر 70 کیلومتر جهت دوچرخه در داخل شهر و 70 کیلومتر نیز در جهتهای تفریحی بوستان ها موجود است.

او جای سوال است که چرا دوچرخه سواران از همین جهتهای موجود نیز استفاده نمی نمایند و حریم ها را رعایت نمی نمایند؛ گفت: یکی از دلایل عمده پارک موتورسیکلت یا تردد آن ها در جهت ویژه دوچرخه است که راکب دوچرخه سوار مجبور می گردد از سطح سواره استفاده کند.

مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران با بیان این که ابتدا می بایست جهت دوچرخه را افزایش داد و قانونمند کردن آن ها را پیش گرفت، گفت: پلیس نیز می بایست نظارت خود را افزایش داده و دوچرخه سوارانی را که از جهت خارج می شوند را مجاب کند تا از جهت تعبیه شده شان حرکت نمایند.

او در خصوص پیشنهاد شماره گذاری دوچرخه ها و نصب پلاک با بیان این که دوچرخه وسیله نقلیه محسوب نمی گردد که پلاک داشته باشد، گفت: حتی اگر حادثه ای نیز رخ دهد می توان به دلیل شتاب پایین دوچرخه ها، همان جا راکب دوچرخه را مورد بازخواست قرار داد.

آزاده دل با بیان این که قوانینی درباره دوچرخه سواری موجود است اما نیازمند به روزرسانی است، گفت: در حال حاضر تنها 140 کیلومتر جهت دوچرخه در شهر موجود است اما باید در یک بازه پنج ساله این جهت به 550 کیلومتر افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "به روزرسانی قوانین دوچرخه سواری در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی قوانین دوچرخه سواری در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید