استقبال روسیه از نشست سران دو کره

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، سفیر روسیه در کره شمالی گفت، مسکو از نشست اخیر بین دو کره به عنوان یک سازش برای کاهش تنش و ایجاد شرایطی در راستای اعتمادسازی مشترک در شبه جزیره کره استقبال می نماید.

استقبال روسیه از نشست سران دو کره

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر ماتسه گورا، سفیر روسیه در کره شمالی گفت: ما نشست اخیر میان رهبران دو کره را کاملا مثبت ارزیابی می کنیم. سازش بین دو کره دقیقا همان چیزی است که باعث کاهش تنش، ایجاد اعتماد مشترک، همکاری در زمینه منافع دو کشور و در نهایت به کاهش تنش های نظامی بین دو کره منجر می گردد.

وی ادامه داد: دولت آمریکا مدعی است که روسیه در حال تقلب در قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی است و این ادعایی بی پایه و اساس است. روسیه از تعهدات کاملا پیروی می نماید. به دلیل همین الزامات است که روابط تجاری دو جانبه بین کره شمالی و روسیه بیش از 70 درصد از شروع امسال میلادی کاهش داشته است.

سفیر روسیه در کره شمالی همچنین ادامه داد: تقریبا 20 هزار کارگر کره شمالی روسیه را ترک گفته اند. آنها همچنان دارند از کشور خارج می شوند. در خاتمه امسال میلادی ما به تمامی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی تحقق می بخشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استقبال روسیه از نشست سران دو کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال روسیه از نشست سران دو کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید