استعفای ساکت در اعتراض به آقای ابوالمشاغل

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، سعید آقایی ، دایره اختیارات و سمت های آقای ساکت در فدراسیون فوتبال البته تمامی ندارد و آقای ابوالمشاغل فدراسیون، کماکان گزینه نخست هر پست خالی در فدراسیون است!

استعفای ساکت در اعتراض به آقای ابوالمشاغل

سعید آقایی - محمدرضا ساکت یکی از معماهای بزرگ فوتبال ایران است. یک مدیر بلند پایه اصفهانی که یار غار مهدی تاج محسوب می گردد و از بدو حضور تاج در تشکیلات فدراسیون فوتبال حضوری پررنگ و همیشگی در کنار او داشته. حضوری که تا به امروز دامنه آن ادامه یافته و روز به روز پررنگ تر می گردد. جعبه سیاه فوتبال ایران که از دوران طولانی مدیریتش در سپاهان همواره شایعات استخوان سوزی درباره او وجود داشته و نفوذ و قدرتش در فدراسیون فوتبال از علامت سئوال های پررنگیست که هیچوقت پاسخی در خور به آن داده نشده. ساکت بعد از به قدرت رسیدن تاج در فدراسیون فوتبال، به عنوان معتمد و دست راست آقای رئیس جزو نخستین وروودی های فدراسیون فوتبال بود و پست کلیدی و مهم دبیرکلی را دریافت کرد اما بعد از مناقشه طولانی مدت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با فدراسیون فوتبال بر سر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها بالاجبار از سمت خود کنار رفت اما حضور او در فدراسیون نه تنها کمتر نشد، بلکه دایره اختیارات و نفوذش رجحان یافت.

ساکت اگرچه حالا بواسطه گردن نهادن ظاهری به قانون، ساکت تر از قبل شده و دیگر از مصاحبه های رنگارنگ و مسملسل وار او خبری نیست اما آقای رئیس برای رفیق و یار غار خود کم نگذاشته و در ازای پست دبیرکلی، سمت های مهم دیگری را به او واگذار نموده. مدیر تیم های ملی فوتبال ایران در تمامی رده های سنی، سرپرست تیم ملی و مشاور رئیس فدراسیون فوتبال سمت های رسمی ساکت هستند و او در پشت پرده به عنوان دبیرکل در سایه بر تمامی امور فدراسیون فوتبال نظارت دارد و ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فعلی عملا زیر نظر او فعالیت می نماید.

دایره اختیارات و سمت های آقای ساکت در فدراسیون فوتبال البته تمامی ندارد و آقای ابوالمشاغل فدراسیون، کماکان گزینه نخست هر پست خالی در فدراسیون است! در آخرین و جدیدترین حکم رئیس فدراسیون فوتبال، عصر دیروز طی حکمی محمدرضا ساکت به عنوان عضو کمیته فنی فوتسال منصوب شد! حکمی که البته با اساسنامه مغایرت دارد اما ظاهرا آقای تاج برای رفیق خود حاضر است قانون و اساسنامه را نیز زیر پا بگذارد. واقعا معین نیست علت اصلی صدور چنین حکمی چه بوده چراکه در اساسنامه کمیته فوتسال ریاست سازمان لیگ و کمیته فوتسال بر عهده یک نفر بوده و همواره عضو کمیته فنی از سوی ریاست این کمیته انتخاب می شده نه از سوی ریاست فدراسیون فوتبال یا اعضای هیأت رئیسه، در حالی که آقای رئیس به شکل خودجوش و خودمختار حکم ساکت را به عنوان عضو کمیته فنی اعلام نموده است!

قابل پیش بینی بود که این حکم تازه با واکنش کمیته فوتسال روبرو گردد. محمدحسن انصاری فرد دقایقی بعد از انتصاب محمد رضا ساکت به عنوان عضو کمیته فنی فوتسال ضمن تقدیر از کوشش های پرسنل سازمان لیگ و خداحافظی و حلالیت طلبی از آنها با ارسال نامه ای به تاج از سمت خود به عنوان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و ریاست سازمان لیگ فوتسال کناره گیری کرد. استعفایی که انصاری فرد در متن از آن به استعفای بودن بازگشت تعبیر نموده تا یک حاشیه بزرگ گریبان فوتبال ایران را بگیرد.

حاشیه ای که آبشخور آن یک حکم عجیب و غیرقانونی از سوی آقای رئیس برای ابوالمشاغل فوتبال ایران است و به نظر می رسد که ساکت برای تاج بر قانون ارجحیت دارد.

منبع: ایران ورزشی

به "استعفای ساکت در اعتراض به آقای ابوالمشاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای ساکت در اعتراض به آقای ابوالمشاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید