شروع خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، سخنگوی صنعت برق، از شروع خرید برق توسط صنایع بالای مگاوات به وسیله بورس انرژی یا قرارداد های دوجانبه اطلاع داد.

شروع خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه

به گزارش گروه مالی وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مهر سال 1399، مقرر شده بود که صنایع بالای 5 مگاوات، برق خود را به وسیله بورس انرژی یا معاملات دوجانبه تأمین نمایند.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف کاهش نقش دولت در معین قیمت و تعیین شدن نرخ برق به وسیله رقابت انجام شد، گفت: در حال حاضر توانیر به عنوان خریدار انحصاری برق است و آن را با تعرفه های تفکیکی به صنایع واگذار می نماید. با این مصوبه این امکان فراهم می گردد که صنایع بالای 5 مگاوات، برق مورد احتیاج خود را به وسیله بورس یا قرارداد های دوجانبه خریداری نمایند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بر اساس این مصوبه و با توجه به زمانبندی صورت گرفته، این معاملات از اردیبهشت ماه سال جاری باید شروع می شد، چرا که باید زیرساخت های مورد احتیاج تأمین و صنایع نیز کد معاملاتی دریافت می کردند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در حال حاضر 690 صنعت کشور که حدود 27 درصد مصرف انرژی خود را به اختصاص می دهند، مشمول این مصوبه هستند، تاکید نمود: شرکت هایی که در حال حاضر کد معاملاتی بورس دریافت نکرده اند یا امکان خرید برق به وسیله بورس را در این مقطع زمانی ندارند، باید الحاقیه ای را با شرکت های برق منطقه ای یا توزیع امضا نمایند. بر اساس این الحاقیه، شرکت های برق به نیابت از صنایع، برق مورد احتیاج آنان را به وسیله بورس خریداری می نمایند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه با اجرای این مصوبه شرکت های تولیدنماینده می توانند برق تولیدی خود را به صورت نقدی بفروشند و سرعت نقدشوندگی درآمد های خود را افزایش دهند، گفت: این مصوبه یاری می نماید تا میزان سرمایه گذاری ها در صنعت برق افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شروع خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید