5 غول فناوری آمریکایی آماده پیروی از قانون اتحادیه اروپا شدند

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از رویترز، براساس قانون بازارهای دیجیتال(DMA) که نوامبر گذشته اجرایی شد، شرکت هایی با بیش از 45 میلیون کاربر فعال در ماه و ارزش بازاری 75 میلیارد یورو، دروازه بانان اینترنت به حساب می آیند که سرویس های اصلی پلتفرم را ارائه می نمایند.

5 غول فناوری آمریکایی آماده پیروی از قانون اتحادیه اروپا شدند

برتون خاطرنشان کرد یک شرکت کره جنوبی و بعلاوه بایت دنس مالک تیک تاک نیز اعلام نموده اند واجد شرایط قوانین اتحادیه اروپا هستند.

کمیسیونر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا در این باره گفت: اروپا فضای دیجیتال خود را برای محافظت بهتر از شهروندان و بعلاوه تقویت نوآوری برای استارت آپ ها و شرکت های این منطقه به طور کامل تغییر می دهد.

کمیسیون پس از آنالیز اطلاعاتی که شرکت ها فراهم نموده اند و تا 6 سپتامبر شرکت های دروازه بان اینترنت را مشخص می نماید. پس از آن شرکت ها 6 ماه فرصت دارند تا از قانون بازارهای دیجیتال پیروی نمایند.

شرکت هایی که برچسب دروازه بانی اینترنت دریافت می نمایند باید قابلیت تعامل بین پیغام رسان های خود و رقبایشان را فراهم نمایند و به کاربران اجازه دهند خود درباره نصب اپ های پیش فرض روی دستگاه هایشان تصمیم بگیرند.

بعلاوه این موسسات اجازه ندارند سرویس های خود را به رقبا ترجیح دهند و یا کاربران را از حذف اپ ها و نرم افزارهای پیش فرض منع نمایند. اپل و گوگل قبلا با این قانون روبرو شده اند.

شرکت ها برای نقض قانون بازارهای دیجیتال تا 10 درصد عایدی جهانی شان جریمه می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "5 غول فناوری آمریکایی آماده پیروی از قانون اتحادیه اروپا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 غول فناوری آمریکایی آماده پیروی از قانون اتحادیه اروپا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید