12 فیلم جدید مارول که در فاز چهارم اکران خواهند شد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، در این مطلب به جزئیات فیلم های جدید مارول می پردازیم. 12 فیلم که به فاز چهارم جهان سینمایی مارول و پس از آن مربوط می شوند.

12 فیلم جدید مارول که در فاز چهارم اکران خواهند شد

با اکران انتقام جویان: انتها بازی، کمپانی مارول از فهرست 22 فیلم خود پرده برداشت. داستان با مرد آهنی در سال 2008 آغاز شد، و از آن زمان شاهد معرفی قهرمان های جدید، ترکیب باورپذیر شخصیت ها و حتی شاهد کشته شدن برخی از شخصیت ها بوده ایم.

  • فیلم های جهان سینمایی مارول را به چه ترتیبی باید ببینیم؟
  • بهترین و بدترین فیلم های مارول از نگاه منتقدان

در حالی که فیلم های تیمی قبلی مانند انتقامجویان و انتقامجویان: عصر الترون یک حس انتها به آن ها می داد، اما این فیلم انتها بازی (Endgame) است که انتهای پیروز و درست برای 21 فیلم قبل از خودش بود.

به همین منظور، استودیوی مارول در مورد فیلم های بعدی خود محتاطانه تر عمل و از اعلام تاریخ انتشار فیلم های پس از مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home) خودداری کرد. یعنی تا رویداد کامیک کان 2019، جایی که کوین فیج، رئیس استودیوی مارول روی صحنه رفت و جزئیات دو سال اول فیلم های فاز 4 مارول را روشن کرد.

جزئیات بسیاری از این پروژه ها از قبل به بیرون درز کرده بود، اما اینکه این جزئیات تأیید شوند بهتر است. بنابراین، با توجه به این موضوع، لیست کاملی از همه فیلم های آینده مارول را که می دانیم در دست ساخت هستند، گردآوری کرده ایم.

1. بیوه سیاه (Black Widow)

  • تاریخ انتشار: 7 می 2021
  • شرایط: در مرحله پس تولید
  • کارگردان: کیت شورتلند
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسن، ریچل ویس، فلورنس پوگ و دیوید هاربر

آنچه تا به امروز می دانیم: استودیوی مارول مدت هاست که در حال ساخت فیلمی فرعی بر اساس شخصیت بیوه سیاه بوده و انتها پس از انتقامجویان: انتها بازی (Avengers: Endgame) آماده این کار شد. مارول با اسکارلت جوهانسون برای یافتن کارگردان مناسب همکاری کرد، و از صدها نامزد برای این کار مصاحبه به عمل آورد تا در نهایت سکان کارگردانی را به کیت شورتلند، فیلم ساز مستقل سپرد.

این فیلم مربوط به دوره قبل از فیلم انتقامجویان: جنگ ابدیت است که ناتاشا رومانوف را به عنوان یک جاسوس تصویر کرده و حتی درباره زندگی او قبل از ماجراهای انتقام جویان است.

هاربر نقش محافظ سرخ (Red Guardian) را بازی می کند که در کمیک ها معادل اتحاد سوسیالیستی جماهیر شوروی است و به نوعی کاراکتر مقابل کاپیتان آمریکا به شمار می رود. پوگ هم ایفاگر نقش یلنا است، شخصیتی که در کمیک ها بعد از ناتاشا رومانوف عنوان بیوه سیاه را خواهد گرفت. این فیلم برای اکران در ماه می سال 2020 برنامه ریزی شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، تا اواخر ماه نوامبر و سپس تا سال 2021 به تأخیر افتاد.

2. شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings)

  • تاریخ انتشار: 9 جولای 2021
  • شرایط: در مرحله پس تولید
  • کارگردان: دستین دنیل کرتون
  • بازیگران: سیمو لیو، اوکوافینا و تونی لیانگ

آنچه تا به امروز می دانیم: مارول با شانگ چی به دنبال تولید اولین فیلم ابرقهرمانی خود با بازیگران آسیایی در نقش اصلی است.

این فیلم براساس یک شخصیت کمیک ساخته شده است که در اوایل دهه 1970 توسط استیو انگلهارت و جیم استارلین خلق شد. در کمیک ها، شانگ چی توسط پدرش در زمینه هنرهای رزمی پرورش یافته و آموزش دیده است، اما وقتی فهمید پدرش در واقع شیطان است، علیه او شد.

مارول تیم بازیگری را با بازیگران آسیایی پر کرده و از دستین دنیل کرتون که بیشتر به خاطر فیلم مستقل بخش کوتا ه مدت شماره 12 (Short Term 12) شناخته شده، برای کارگردانی این فیلم استفاده کرده است. او از میان گزینه هایی مثل آلن یانگ (Master of None) و دبورا چو (The Mandalorian) انتخاب شد.

3. جاودانه ها (Eternals)

  • تاریخ انتشار: 5 نوامبر 2021
  • شرایط: در مرحله پس تولید
  • کارگردان: کلویی ژائو
  • بازیگران: جما چان در نقش سرسی، ریچارد مادن در نقش ایکاریس، کومایل نانجیانی در نقش کینگو، لورن ریدلوف در نقش مکاری، برایان تیری هنری در نقش فستوس، سالما هایک در نقش آژاک، لیا مک هیو در نقش اسپریت، دون لی در نقش گیلگمش و کیت هرینگتون در نقش دان ویتمن (معروف به شوالیه سیاه)، به همراه آنجلینا جولی در نقش تنا

آنچه تا به امروز می دانیم: جاودانه ها یا Eternals بر اساس یک مجموعه طنز به قلم جک کربی ساخته شده و حول گروهی از موجودات ابرقدرت و تقریباً جاودانه می چرخد.

مارول، کارگردان فیلم تحسین شده سوارکار (The Rider)، کلویی ژائو را برای کارگردانی این فیلم به خدمت گرفت. فیلم برداری از پاییز 2019 آغاز و در سال 2020 به انتها رسید. این فیلم برای اکران در نوامبر سال 2020 برنامه ریزی شده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، با تاخیر روبرو شد، و ابتدا به فوریه 2021 و سپس به نوامبر 2021 تغییر زمان داد.

4. دنباله مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home Sequel)

  • تاریخ انتشار: 17 نوامبر 2021
  • شرایط: در مرحله تولید
  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران: تام هالند، زندایا، جیکوب باتالون، بندیکت کامبربچ، آلفرد مولینا، اندرو گارفیلد، کرستن دانست و جیمی فاکس

آنچه تا به امروز می دانیم: وقتی که مرد عنکبوتی: دور از خانه در سینماهای جهان اکران می شد، مارول استودیو و سونی پیکچرز در مورد ادامه همکاری برای فیلم های آینده مرد عنکبوتی به بن بست رسیده بودند.

در تابستان 2019 گفتگوها بین دو طرف در مورد چگونگی همکاری ادامه یافت (دیزنی خواستار کاهش بیشتر گیشه در ازای پرداخت نسبت به برخی از تولیدات بود، در حالی که سونی می خواست وضع موجود را حفظ کند)، اما در ماه سپتامبر دو طرف بر سر دست کم یک فیلم دیگر از مرد عنکبوتی با بازی هالند (که در یک فیلم بدون نام دیگر در MCU در فاز چهارم مارول نیز ظاهر خواهد شد) به توافق رسیدند. گفته می گردد نویسندگان دور از خانه، کریس مک کنا و اریک سامرز در حال کار بر روی فیلم نامه هستند و جان واتس دوباره روی صندلی کارگردان خواهد نشست.

5. دکتر استرنج در قلمروی بی انتها دیوانگی (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

  • تاریخ انتشار: 25 مارس 2022
  • شرایط: در مرحله پیش تولید
  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، ریچل مک آدامز، بندیکت وونگ و چیوتل اجیوفور

آنچه تا به امروز می دانیم: در حالی که بدون شک فیلم دکتر استرنج 2016 قصد داشت فرانچایز جدیدی را آغاز کند، اما پیگیری هایی انجام شد تا شخصیت بندیکت کامبربچ بتواند نقشی کلیدی را در انتقامجویان: جنگ بی نهایت و انتقامجویان: انتها بازی ایفا کند.

در دسامبر 2018، تعیین شد که دریکسون بی سروصدا معامله ای را برای بازگشت و کارگردانی دنباله فیلم دکتر استرنج در فاز چهارم مارول امضا کرده و در کامیک کان 2019 مارول تایید کرد که دیرکسون و کامبربچ برای قسمت بعدی فیلم دکتر استرنج برمی گردند. دریکسون این دنباله را به عنوان اولین فیلم ترسناک جهانی سینمایی مارول توصیف کرد. جید هیلی بارتلت هم برای نوشتن فیلمنامه انتخاب شده است.

با این حال، در ژانویه 2019 اعلام شد که دریکسون به دلیل اختلاف سلیقه پروژه را ترک می کند، ولی هم چنان به عنوان تهیه کننده اجرایی حضور خواهد داشت. پس از آن، هم زمان با برنامه ریزی برای آغاز فیلم برداری سم ریمی، کارگردان مرد عنکبوتی و Evil Dead وارد مذاکره برای کارگردانی این فیلم شد.

قرار بود فیلم برداری در ژوئن سال 2020 آغاز گردد، اما با شیوع ویروس کرونا لغو شد. این فیلم پس از دوبار تغییر در زمان اکران قرار است در مارس 2022 روی پرده نقره ای رود.

6. ثور: عشق و آذرخش (Thor: Love And Thunder)

  • تاریخ انتشار: 6 می 2022
  • شرایط: در مرحله تولید
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، ناتالی پورتمن، تسا تامپسون و کریستین بیل

آنچه تا به امروز می دانیم: در ژانویه 2019 مارول با تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم ثور: رگناروک برای نویسندگی و کارگردانی قسمت چهارم ثور قرارداد امضا کرد. اما چند هفته بعد در کمیک کان مارول خبر بزرگ دیگری را منتشر کرد: این فیلم با بازگشت ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر، که اولین ثور زن در جهانی سینمایی مارول خواهد بود، همراه است.

ناتالی پورتمن در کنار کریس همسورث و تسا تامپسون در نقش والکری، که در انتها فیلم انتقامجویان: انتها بازی به عنوان پادشاه آزگارد معرفی گشت، بازی خواهد کرد. فیلم برداری این فیلم در آگوست 2020 در استرالیا آغاز خواهد شد.

همچنین گزارش شده است که کریستین بیل به جمع بازیگران این فیلم پیوسته و نقش شخصیت شرور این فیلم (Gorr the God Butcher) را بازی خواهد کرد.

قرار بود فیلم برداری در اواخر سال 2020 آغاز تا فیلم برای اکران در نوامبر 2021 آماده گردد، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد مارول تاریخ اکران را تغییر داده و آن را تا سال 2022 به تاخیر بیاندازد.

7. پلنگ سیاه 2 (Black Panther 2)

  • تاریخ انتشار: 8 جولای 2022
  • شرایط: در مرحله تولید
  • کارگردان: رایان کوگلر

آنچه تا به امروز می دانیم: متاسفانه ستاره این فیلم چادویک بوزمن در 28 آگوست درگذشت، اما این دنباله بسیار مورد انتظار در حال حاضر در جریان است. قرار بود فیلم برداری به طور آزمایشی از سال 2021 آغاز گردد، اما هیچ کس در مارول از میزان بیماری بوزمن اطلاع نداشت، بنابراین آن ها اکنون وقت خود را صرف بررسی چگونگی ادامه کار می کنند.

کوین فیج در دسامبر سال 2020 فاش کرد که برای نقش تچالا بازیگر جدیدی انتخاب نخواهد شد و کوگلر سخت در حال کار بر روی فیلمنامه است.

8. کاپیتان مارول 2 (Captain Marvel 2)

  • تاریخ انتشار: 11 نوامبر 2022
  • شرایط: در مرحله تولید
  • کارگردان: نیا داکوستا
  • بازیگران: بری لارسون، ایمان ولانی و تیونا پاریس

آنچه تا به امروز می دانیم: دنباله فیلم کاپیتان مارول در حال حاضر در مرحله تولید است، اما کارگردانان آنا بودن و رایان فلک دیگر پشت دوربین بر نمی گردند. بعد از این دو نفر، مارول نیا داکوستا را برای به دست دریافت سکان کارگردانی استخدام کرد.

بری لارسون بار دیگر به عنوان کاپیتان مارول باز خواهد گشت و ایفاگر این نقش خواهد بود.

9. نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy Vol. 3)

  • تاریخ انتشار: 2023
  • شرایط: در مرحله تولید
  • نویسنده/کارگردان: جیمز گان

آنچه تا به امروز می دانیم: سومین قسمت از سری فیلم های نگهبانان کهکشان ابتدا قرار بود از اوایل سال 2019 تولید گردد، اما جیمز گان نویسنده/کارگردان این فیلم در پاییز سال گذشته به دلیل انجام دوباره شوخی های بدی که سال های گذشته در توییتر انجام داده بود، از این فیلم اخراج شد. اما در ماه مارس 2019 اعلام شد که گان برای کارگردانی این فیلم دوباره استخدام شده است.

ابتدا قرار بود قسمت سوم نگهبانان کهکشان در فاز چهارم مارول در سال 2020 اکران گردد اما به تاخیر افتاد و تولید آن تا انتها پروژه گان در جهانی سینمایی دی سی و خوجه انتحار (Suicide Squad) آغاز نخواهد شد. پیش بینی می گردد فیلم برداری در سال 2021 آغاز و فیلم در سال 2023 اکران گردد.

10. مرد مورچه ای و زنبورک: کوانتومانیا (Ant-Man And The Wasp: Quantumania)

  • شرایط: در مرحله پیش تولید
  • کارگردان: پیتون رید
  • بازیگران: پاول راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس، میشل فایفر، جاناتان میجرز و کاترین نیوتن

آنچه تا به امروز می دانیم: در نوامبر 2019، استودیوی مارول اعلام کرد که پیتون رید برای کارگردانی سومین فیلم مرد مورچه ای برمی گردد. علاوه بر این جف لاولس، فیلمنامه نویس ریک و مورتی برای نوشتن فیلم نامه استخدام شده و کاترین نیوتن به عنوان کاراکتر بزرگ تر دختر اسکات لنگ و جاناتان میجرز به عنوان شخصیت شرور کانگ تسخیر کننده (Kang the Conqueror) به جمع بازیگران پیوستند.

11. چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

  • شرایط: در مرحله تولید
  • کارگردان: جان واتس

آنچه تا به امروز می دانیم: در دسامبر سال 2020، مارول اعلام کرد که جان واتس که کارگردان فیلم های مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)٬ مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home) و سومین فیلم مرد عنکبوتی است، کارگردانی یک ریبوت کاملاً جدید از چهار شگفت انگیز را برای فاز چهارم مارول بر عهده خواهد داشت.

12. تیغ (Blade)

  • شرایط: در مرحله تولید
  • بازیگران: ماهارشالا علی

آنچه تا به امروز می دانیم: تقریباً هیچ چیز به اندازه حضور ناگهانی ماهارشالا علی، بازیگر برنده اسکار Moonlight و Green Book، در کامیک کان 2019 به عنوان بازیگر جدید فیلم تیغ در فاز چهارم مارول غافل گیر کننده نبود. البته جزئیات بیشتری از این فیلم فاش نشده است.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 فیلم جدید مارول که در فاز چهارم اکران خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 فیلم جدید مارول که در فاز چهارم اکران خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید