وقتی این چیزهای اغراق آمیز و غیرواقعی را در فیلم ها و سریال در خصوص حرفه مان می بینیم، عصبی می شویم، اما بعد از انتها دیدن، یادمان می رود که آنها را با هم در میان بگذاریم

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، قرار نیست که دنیای فیلم ها و سریال ها واقعی باشد، آنها همواره حوادث واقعی را دراماتیک می نمایند یا سرزمین ها و آدم هایی به کلی تخیلی را می آفرینند.

وقتی این چیزهای اغراق آمیز و غیرواقعی را در فیلم ها و سریال در خصوص حرفه مان می بینیم، عصبی می شویم، اما بعد از انتها دیدن، یادمان می رود که آنها را با هم در میان بگذاریم

اما واقعا وقتی یک فیلم و سریال غیرفانتزی را می بینیم، انتظار داریم که به منطق و روابط دنیای واقعی تا حدی احترام بگذارد. اما عملا متوجه می شویم که کارگردان و فیلمنامه نویس گویا اصلا در بعضی از محیطها نبوده، از بعضی از حرفه های سررشته ای ندارد و چیزی که درست نموده مضحک یا دل آزار از آب عایدیه است.

شرایط وقتی بدتر می گردد که وقتی مثلا حرفه ای یک رشته باشید، حوادث تخیلی همان رشته کاری را در فیلمی ببینید. متوجه می شوید که چقدر تفاوت دارد. مثلا وقتی پزشک باشید، متوجه می شوید که شرایط بیمارستان و روابط با آن دنیاهای تخیلی فاصله دارد و به همین صورت اگر در مهندس مثلا شبکه و امنیت باشید!

در این پست تعدادی از چیزهایی از این قبیل را که در فیلم ها و سریال ها روی اعصاب هستند، مرور می کنیم:

1- چه کسی گفته که راحت می گردد از کانال هوا وارد یک ساختمان شد و در اتاق های مختلف جابجا شد یا در آنها پنهان شد؟ امتحان نموده اید؟ در عمل شما با صفحاتی که تاب وزن شما را ندارند و بدتر از آن پیچ هایی که هر آن ممکن است در گوشت تنتان فرو فرایند، روبرو می شوید!

2- نه! بیمارستان ها و اورژانس ها جای هیجان انگیزی که در آنها هر دم تشخیص عجیبی گذاشته شوند و درمان های دراماتیکی وجود داشته باشند یا پرسنل بسیار مجذوب نماینده داشته باشند، نیستند! بیشتر اوقات فرایندهای کاری خسته نماینده و روتین هستند. فقط این وسط هر از چند گاه کیس های بیماری عجیب و غریبی هم ظاهر می شوند که در فیلم ها و سریال ها همین کیس ها را با تخیل ترکیب می نمایند.

3- نوازنده های موسیقی رستوران ها و بارها معمولا آدم های افسرده و به انتهای خط رسیده تصور می شوند. در صورتی که اتفاقا خیلی هاشان کارشان را دوست ندارند و فکر نمی نمایند که موسیقی دان بزرگی بوده اند که به حقشان نرسیده اند!

4- محیط کاری متخصصان طب قانونی در فیلم ها معمولا بسیار لوکس و پر از تجهیزات فناورانه تصور می گردد. در صورتی که خیلی هاشان در ساختمان های بسیار فرسوده و تجهیزات قدیمی کار می نمایند.

5- دلیلی ندارد که هر ریاضی دانی که در هر بخشی از این دانش کار می نماید، توانایی محاسبه ذهنی اش با اعداد هم خارق العاده و سریع باشد!

6- وکیل بودن هم اغلب آن طوری که در فیلم ها و سریال ها به رخ کشیده می گردد، نیست. شما در دنیای متفاوتی نسبت به ماجراهای جالب سریال بهتره با ساول تماس بگیری زندگی خواهید کرد. انبوهی کار کاغذی و تحقیق و کلنجار با مواد قانونی و خیلی از پفراینده ها کسل نماینده، راحت می توانند سه ماه وقت شما را بگیرند!

7- جدا نمی توانید با HTML و یا آن طور که زمانی در سریال های ایرانی مد بود با تغییر تنظیمات ویندوز، هک پیچیده انجام بدهید!

8- کارکنان بایگانی ها همواره لباس فرم با دستکش های سفید به دست ندارند و با وسواس اوراق و سندها را با وسواس جابجا نمی نمایند.

9- کارکنان بارها دائم دستمال به دست در حال پاک کردن پیشخوان یا برق انداختن ظروف نیستند!

10- معمولا در کمتر فیلم یا سریالی عملیات احیای قلب و ریه به درستی نشان داده می گردد. باور کنید که شوک دادن در هر CPR ای لازم نیست و ریتم قلب بیمار باید از نوع خاصی باشد که به شوک پاسخ بدهد. مثلا شوک قلبی برای کسی که قلبش اصلا نمی زند و در حالت آسیستول است، اصلا لازم نیست و تغییری در شرایط اش ایجاد نمی نماید. ضمناً بسیاری از جلسات احیا، طولانی می شوند و آن طور که در فیلم ها نشان داده می گردد در یکی دو دقیقه کار تمام نمی گردد!

11- کتابدارها در هنگام کار، همه وقتشان را به خواندن کتاب ها نمی گذرانند.

12- عملیات خنثی کردن بمب ها هم معمولا بسیار غیرواقعی در فیلم ها به تصویر کشیده می شوند. مخصوصا در دنیای کنونی، خیلی از کارها با روبات ها انجام می گردد و معمولا تا وقتی که ممکن نباشد، یک متخصص جوان را برای قطع کردن سیم قرمز نمی فرستند!

13- و نگرانی همیشگی ما در خصوص اینکه کاراکترهای فیلم ها واقعا چطور پول درمی آورند. در شرایطی که برای تراز کردن دخل و خرج، بیشتر آدم ها احتیاج به کار روزانه و تمام وقت دارند، بعضی از کاراکترها بدون عایدی خاص و منبع عایدیی ویژه، به راحتی به مسافرت های پرخرج و طولانی می فرایند و استرس صورتحساب های آنها، ما را فرامی گیرد!

منبع: یک پزشک

به "وقتی این چیزهای اغراق آمیز و غیرواقعی را در فیلم ها و سریال در خصوص حرفه مان می بینیم، عصبی می شویم، اما بعد از انتها دیدن، یادمان می رود که آنها را با هم در میان بگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی این چیزهای اغراق آمیز و غیرواقعی را در فیلم ها و سریال در خصوص حرفه مان می بینیم، عصبی می شویم، اما بعد از انتها دیدن، یادمان می رود که آنها را با هم در میان بگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید