وارسی پروازی سامانه های ناوبری 14 فرودگاه کشور

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، تهران (پانا) - سامانه های ناوبری و یاری ناوبری و طرح های خروجی و ورودی 14 فرودگاه کشور در مرداد و روزهای ابتدایی شهریور امسال مورد وارسی پروازی نهاده شد.

وارسی پروازی سامانه های ناوبری 14 فرودگاه کشور

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در ماه مرداد و روزهای ابتدایی شهریورماه امسال، سامانه های ناوبری و یاری ناوبری و طرح های ورودی و خروجی 14 فرودگاه کشور شامل سامانه هایی مانند VOR، DVOR/DME و ILS به وسیله هواپیمای فلایت چک شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران وارسی پروازی شدند. در مردادماه، عملیات وارسی پروازی سامانه های ناوبری و یاری ناوبری فرودگاه های گرگان، کلاله، مشهد، باند 29 راست مهرآباد، سنندج، ماهشهر، آبادان، بجنورد و گچساران انجام شد و در این ماه عملیات وارسی منطقه شمال و شرق کشور با وارسی پروازی طرح های پروازی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در روز شنبه 30 مردادماه و وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه بجنورد در روز یکشنبه 31 مردادماه به خاتمه رسید.

عملیات وارسی پروازی فرودگاه های کشور در روزهای ابتدایی ماه شهریور هم ادامه پیدا کرد و در این عملیات فرودگاه های ذیل مورد وارسی پروازی قرار گرفتند و صحت عملکرد دستگاه های ناوبری و یاری ناوبری در آنها مطابق استانداردهای موجود تایید شد.

در عملیات وارسی پروازی، روز دوشنبه مورخ دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه DVOR/DME فرودگاه بیرجند، روز دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه طبس و روز سه شنبه دوم شهریورماه وارسی پروازی سامانه ILS /DME فرودگاه اصفهان انجام شد.

در این ماه بعلاوه با انجام عملیات وارسی پروازی سیستم یاری ناوبری ILS فرودگاه بین المللی شیراز به وسیله هواپیمای فلایت چک ، صحت عملکرد دستگاه تایید شد. در ادامه این عملیات هم مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سامانه های یاری ناوبری DVOR/DME و طرح های ورودی و خروجی مبتنی بر آن در فرودگاه یاسوج را وارسی و عملیاتی اعلام نمود. سامانه های مذکور با توجه به شرایط توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش حیاتی در بالا بردن ایمنی پروازها ایفا می نمایند.

لازم به شرح است علی رغم محدودیت های شرایط اپیدمی کرونا و کاهش پروازها، جهت حفظ ایمنی همین تعداد پرواز در مسیرهای پروازی کشور، فعالیت های وارسی پروازی پیوسته در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وارسی پروازی سامانه های ناوبری 14 فرودگاه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارسی پروازی سامانه های ناوبری 14 فرودگاه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید