مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران/لرستان سرپرست دانشگاه لرستان گفت: مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند.

مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند

علی نظری در نشست مشترک با امیر غفوری نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان که برای تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه برگزار گردید، اظهار کرد: یاری خیرین و نیکوکاران برای ساخت فضاهای آموزشی از جمله مدرسه و زیرساخت های فیزیکی دانشگاه ها از موضوعاتی بوده که براساس آموزه های دینی و اخلاقی است.

وی توضیح داد همکاری های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بایستی در جهت افزایش مشارکت خیرین و نیکوکاران برای برطرف کمبودهای آموزشی چه در سطح مدرسه و چه در سطح دانشگاه، تقویت گردد.

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: نقش نظام آموزش وپرورش و نظام آموزش عالی کشور در تعلیم و تربیت و رسیدن به تمدن سازی نوین اسلامی، یک نقش بسیار مهم است؛ به همین دلیل باید با تقویت همکاری های مشترک کوشش کرد کمبودها و نارسایی ها برطرف شوند.

نظری افزود: برای افزایش مشارکت مردم و نیکوکاران در یاری به ساخت فضاهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی بایستی اهمیت این موضوع را در جامعه گفتمان سازی کرد؛ به گونه ای که اهمیت نظام تعلیم و تربیت چه در سطح آموزش وپرورش و چه در سطح نظام آموزش عالی، بیشتر از گذشته برای جامعه، پررنگ گردد.

وی اعلام کرد: مدرسه و دانشگاه باید بتوانند موضوع یاری کردن به دیگران و مشارکت اجتماعی مردم در کارهای خیر و نیکو را به عنوان یک گفتمان عمومی فراگیر، در جامعه نهادینه نمایند.

سرپرست دانشگاه لرستان ادامه داد: نظام آموزش وپرورش و نظام آموزش عالی کشور، مصرف نماینده نیستند بلکه برای جامعه، آورده های مهم علمی، فرهنگی و آموزشی دارند.

امیر غفوری نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز در این نشست، اظهار کرد: خوشبختانه خیرین مدرسه ساز، فعالیت های اثرگذار و ماندگاری برای خدمت به نظام آموزشی کشور و استان داشته اند و البته بایستی با توسعه همکاری بین دانشگاه و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان، مشارکت برای ساخت فضاهای آموزشی استان را افزایش داد.

وی توضیح داد: نظام آموزش وپرورش و نظام آموزش عالی به عنوان ارکان مهم تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد برای کشور دو بال مهم پیشرفت کشور هستند و به همین دلیل می بایست از همه ظرفیت ها از جمله ظرفیت های قوی نظام دانشگاهی استان برای تقویت زیرساخت های آموزشی استان استفاده کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: باید کوشش کرد سازمان ها، تشکل ها و مجمع های خیرین نظام آموزش وپرورش و نظام آموزش عالی را در کشور تقویت کرد و همکاری بین این دو بخش را توسعه داد.

غفوری نژاد افزود: این سازمان آمادگی کامل دارد همکاری های دوجانبه خود را با دانشگاه لرستان افزایش بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید