قابلیت بازگردانی پیغام های حذف شده به واتساپ اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، آن طور که به نظر می رسد، واتساپ در حال کار روی قابلیت بسیار کاربردی دیگری است که کاربران با استفاده از آن می توانند پیغام های حذف شده را دوباره بازیابی نمایند.

قابلیت بازگردانی پیغام های حذف شده به واتساپ اضافه می گردد

هر از گاهی ممکن است در واتساپ برای کاربری به اشتباه، پیغامی را بفرستید و یا ممکن است یک پیغام ناخواسته را برای شخصی ارسال کنید. خوشبختانه در هر دو صورت می توانید به سرعت پیغام های ارسال شده را حذف کنید تا طرف مقابل آن را نبیند. اما اگر پیغام مهمی را به اشتباه حذف نموده باشید، آیا می توانید پیغام پاک شده را بازیابی کنید؟ ظاهراً واتساپ در حال کار روی قابلیتی است که امکان بازیابی پیغام های پاک شده را به شما می دهد.

در اوایل ماه ژوئن، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه که واتساپ در حال آزمایش قابلیتی برای بازگرداندن پیغام های حذف شده است. اکنون افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت های واتساپ یعنی WABetaInfo در تازهترین گزارش خود آورده که این ویژگی برای تعداد معدودی از کاربران بتای واتساپ اندروید با نسخه 2.22.18.13 در دسترس است. بعلاوه بعضی از کاربران می توانند گزینه بازیابی پیغام پاک شده را در نسخه های قدیمی تر نیز مشاهده نمایند.

پس از این که پیغامی را برای خودتان حذف کردید، یک نوتیفیکیشن در پایین صفحه ظاهر می گردد تا حذف پیغام را تایید کند. بعلاوه گزینه Undo یا بازگردانی نیز وجود دارد تا پیغام های حذف شده، بازیابی شوند. باید اشاره کنیم که این نوتیفیکیشن تنها برای چند ثانیه قابل مشاهده خواهد بود و این فرصتی است که کاربران برای تغییر نظر و بازیابی پیغام ها در اختیار دارند. بسیاری از اپلیکیشن ها نظیر Gmail از چنین رویکردی برای بازیابی پیغام ها پاک شده استفاده می نمایند. در حال حاضر این قابلیت در اختیار کاربران بتای واتساپ واقع شده است و در صورت تأیید به زودی در اختیار عموم کاربران این پیغام رسان قرار خواهد گرفت.

واتساپ بعلاوه در اقدامی دیگر نسخه بومی پیغام رسان خود را برای ویندوز منتشر کرد. این برنامه تازه که با استفاده از فناوری های بومی ویندوز توسعه داده شده، دیگری مبتنی بر واتساپ وب نیست و عملکرد سریع تر و بهتری را به کاربران ارائه می دهد.

این برنامه به وسیله استور مایکروسافت در دسترس کاربران واقع شده است. رابط کاربری این برنامه نیز مجدداً مورد بازنگری قرار گرفته تا با رابط ویندوز سازگاری بیشتری داشته باشد. کاربران برای آغاز باید شماره موبایل خود را وارد نمایند تا به حساب کاربریشان وصل شوند. این پیغام رسان متعلق به متا بعلاوه در حال کار روی نسخه بومی اپلیکیشن خود برای macOS است و انتظار می رود که این برنامه نیز در آینده نزدیک در اختیار کاربران macOS قرار بگیرد.

این طور که به نظر می رسد واتساپ میخواهد تغییراتی روی بخش پیغام های ناپدید شونده ایجاد کند. طبق تازهترین خبرهای منتشر شده، واتساپ به زودی به کاربران خود اجازه می دهد پیغام های ناپدید شونده را حتی پس از ناپدید شدن ذخیره نمایند. باید اشاره کنیم که پیغام های ناپدید شونده را نمی توان علامت گذاری و سیو کرد، اما در آینده نزدیک این امکان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. افراد بعلاوه می توانند این پیغام های ذخیره شده را در بخشی به نام Kept Messages، حتی پس از ناپدید شدن آن ها مشاهده نمایند.

در نهایت نیز باید اشاره کنیم که این پلتفرم قابلیت پیش نمایش پیشرفته لینک ها در استاتوس را آزمایش می نماید. در حال حاضر اگر بخواهید لینکی را در بخش استاتوس واتساپ با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، تنها متن و آدرس آن به دیگران نشان داده می گردد. اما پیش نمایش پیشرفته لینک ها به کاربرانی که از استاتوس شما بازدید می نمایند، اطلاعاتی در خصوص محتوای آن لینک نشان خواهد داد.

منبع: Gizmochina و Androidpolice

منبع: دیجیکالا مگ

به "قابلیت بازگردانی پیغام های حذف شده به واتساپ اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت بازگردانی پیغام های حذف شده به واتساپ اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید