ظرفیتهای گردشگری خراسان جنوبی ناشناخته مانده است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، ظرفیتهای گردشگری خراسان جنوبی ناشناخته مانده است.

ظرفیتهای گردشگری خراسان جنوبی ناشناخته مانده است

جواد اشرفی در نشست با فعالان جهانگردی استان اضافه نمود: خراسان جنوبی با وجود محصولات کشاورزی خاص و جاذبه های جهانگردی ویژه، هنوز ناشناخته مانده است.

وی توضیح داد: بکرترین کویرها، چشمه ها و کوه ها و نیز منطقه ها تفریحی و جهانگردی در این منطقه وجود دارند اما به خوبی معرفی نشده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی صنعت جهانگردی را از پیشران های مالی این استان بیان کرد و گفت: یکی از اهداف ما در راهبری زنجیره ارزش استان، فعال کردن صنعت جهانگردی است.

وی به تشریح راهکارهای فعال سازی صنعت جهانگردی پرداخت و ادامه داد: در این زمینه باید به وسیله توسعه ظرفیت هتل ها، اقامتگاه ها و بومگردی ها، رشد قابلیت های حوزه صنایع دستی و نیز فعال سازی کارگاه های صنایع دستی اقدام گردد.

اشرفی یاری به افزایش ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در راستای جذب جهانگرد، ایجاد زنجیره های ارزش برای صنعتگران، دفاتر خدمات مسافرتی، کشاورزان، فراوری کنندگان و مردم را از دیگر راهکارهای تقویت صنعت جهانگردی مطرح نمود.

وی گفت: ایجاد فرصتهای بازاریابی و فروش خدمات، محصولات و فراوریات استان نیز از راههای فعال کردن صنعت جهانگردی است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از مسائل مشهود در حوزه جهانگردی، نبود بسترسازی مناسب و پراکندگی جاذبه هاست که باید موقعیت های بکر جهانگردی را با استفاده از الگوی زمانی شناسایی کنیم.

وی استفاده از تجربیات کشورهایی همانند ترکیه و چین و شهرهایی مانند تبریز، مشهد و کیش در این زمینه را ضروری خواند و گفت: یکی از روش های اطلاع رسانی، تبلیغات و تامین منابع مالی، عقد قرارداد و جذب دفاتر خدمات مسافرتی بزرگ کشور است.

منبع: همگردی

به "ظرفیتهای گردشگری خراسان جنوبی ناشناخته مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیتهای گردشگری خراسان جنوبی ناشناخته مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید