شهردار تهران: برج میلاد کج شدنی نیست

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، علیرضا زاکانی: افرادی که اعلام می کردند برج میلاد کج می گردد برج کج شدنی نیست و تاثیر این گود پرخطر ناظر بر برج نیست و سازه های پیرامونی برج را تحت تاثیر قرار می داد.

شهردار تهران: برج میلاد کج شدنی نیست

شهردار تهران بر لزوم بهره گیری دولت از ظرفیت شوراها و شهرداری ها در حل معضلات کشور تاکید نمود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آئین بهره برداری از ایستگاه مترو علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط 4 متروی تهران و در قالب پنجاه و سومین پویش امید و افتخار گفت: افتخار داریم ایستگاهی که مزین به نام علامه جعفری است را افتتاح کنیم که قطعا برکات ویژه ای برای منطقه و کل شهر تهران خواهد داشت و بعلاوه امیدواریم در مسیر این علامه قدمی برداریم.

وی اضافه کرد: امروز نهم اردیبهشت ماه روز شوراها است که این روز را به اعضای شورای شهر تهران تبریک می گویم. یکی از ویژگی هایی که در کشور مغفول مانده و نیازمند بازتعریف است موضوع شوراها، شهرداری ها و مدیریت شهری است. توجه به امر شورا و تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های مختلف حول محور شوراها و بعلاوه تاکید قانون اساسی به ویژگی های مورد انتظار شوراها برای شوراها جایگاه رفیعی را رقم زده که البته به علت تأخیر حدود دو دهه ای در تشکیل شوراها بسیاری از وظایف آنها از سوی دستگاه های مختلف جایگزین شده؛ لذا نیازمند آنالیز مجدد برای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت شوراها در حوزه های خدمت رسانی هستیم.

شهردار تهران تاکید نمود: تقویت شوراها و شهرداری ها می تواند ظرفیت خدمتگذاری در کشور را بالا ببرد و رضایتمندی را افزایش دهد. این خدمت امید و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان می آورد. بر همین اساس مسئولین کشور باید قدر شوراها و شهرداری ها را بدانند تا بهتر به مردم خدمت نمایند.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه شورای شهر تهران امسال اهتمام ویژه ای برای تحقق اهداف حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است، اضافه کرد: امروز نوع مسافرت های شهری با خودروی شخصی است و بیش از 70 درصد مردم از خودروی شخصی استفاده می نمایند که این موضوع ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی را به همراه دارد و مسائل بزرگی را برای شهر رقم می زند و فرصت های شهروندان از بین می رود. سهم حمل و نقل عمومی در حال حاضر 30 درصد است که کفاف لازم را نمی دهد. لذا امسال شورای شهر اهتمام جدی به حوزه حمل و نقل عمومی دارد و فردا نیز کلیت موضوع حمل و نقل عمومی در تهران را برای شورا و مردم در صحن علنی بازگو می کنم.

وی ادامه داد: ناظر به مترو با تحرک جدی اجرا شده و امسال کوشش ما این است که دو برابر سال گذشته افتتاح تونل های عبوری داشته باشیم. یعنی سال گذشته 11 کیلومتر بوده که امسال به 22 کیلومتر برسانیم و 13 ایستگاه را نیز افتتاح کنیم.

شهردار تهران تاکید نمود: امیدواریم بتوانیم خط 9 و 10 را شروع کنیم و تکلیف خطوط 8 و 11 را هم معین کنیم. مقرر بوده سهم مترو در حمل و نقل عمومی 30 درصد باشد که حکایت از لزوم اهتمام ویژه ای در این حوزه دارد. در خط 4 مترو دو توسعه غربی و شرقی داریم که امروز در بخش غربی ایستگاه علامه جعفری مورد بهره برداری نهاده شد و این می تواند تاثیر حدود 30 درصدی در مسافرگیری مترو داشته باشد.

زاکانی در سرانجام مراسم بهره برداری از ایستگاه علامه جعفری در جمع وبلاگ آموزشی و فنی نیز گفت: ایستگاه علامه جعفری با هزینه 1400 میلیارد تومانی ظرف یک سال گذشته آماده بهره برداری شده که در منطقه 5 قرار گرفته است. در ادامه مسیر توسعه غربی خط 4 یک ایستگاه تا سرانجام امسال و یک ایستگاه نیز در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد. در حال حاضر در این ایستگاه چهار آسانسور فعال است و پله برقی های یک ورودی که به بهره برداری رسیده فعال است. این ورودی با پنج پله برقی به بهره برداری رسیده است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد اعلام نتیجه آنالیز شرکت کنترل ترافیک شهر تهران اظهار کرد: فردا در صحن علنی خبرهای خوبی را اعلام خواهم کرد.

وی در رابطه با گود پرخطر برج میلاد و تاثیر آن بر روی برج میلاد نیز گفت: صحبتی از سابق در رابطه با گود برج میلاد بود که بر روی سازه های پیرامونی برج اثرگذار است. این گود به عنوان یک گود پرخطر از سال گذشته مورد توجه ویژه نهاده شد و عملیات ایمن سازی آن شروع شد و بالغ بر 70 درصد کار به اتمام رسیده اما افرادی که اعلام می کردند برج کج می گردد برج کج شدنی نیست و تاثیر این گود پرخطر ناظر بر برج نیست و سازه های پیرامونی برج را تحت تاثیر قرار می داد.

منبع: عصر ایران

به "شهردار تهران: برج میلاد کج شدنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران: برج میلاد کج شدنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید